tisdag 13 april 2010

Die math, DIEEEEEEEEEEEEE!

Nu ska vi läsa matematik B en hel kväll och lyssna på deppig musik....

Jag har sagt det förr och jag säger det igen:

MATTE B BLIR MIN DÖD!

Ärligt talat, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, för när det väl kommer till kritan, är jag totalt jävla urkass.

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Sitter med ett gammalt nationellt prov och har hunnit till tal 6. Värt att nämna är att jag har haft rätt på 1 tal, fel på 1 och resten har jag förträngt eller aldrig lärt mig. Är det någon mer än jag som känner paniken inför nationella?

Om man bortser från mitt nervösa sammanbrott såhär på kvällskvisten, har dagen i sig varit relativt bra. Träning med bandygym på morgonen. Testvecka, mer behöver jag inte säga...
Sedan var det dags för samhäll, där vi såg någon film och pratade stridsåtgärder mellan arbetsgivare och arbetstagare. Sedan var det dags att få veta betyget på arbetet, det vill säga, vårat "fantasiarbete". Jag kan med stolthet meddela att jag nu fått mitt första VG i samhäll B, vilket också innebär att Emmy ska bjuda mig och Sofi på chokladboll på fredag.
Sucks to be you ^^

Därefter var det lunch, helt okej fisk med halvråa potatisar... Fabulöst.
Naturkunskap, där vi gick igenom ännu mer om det vi påbörjade igår, det vill säga, jag har ingen aning... Istället spenderade jag större delen av lektionen med att klottra i mitt block och låtsas anteckna. På slutet skulle vi dock få ihop en näringsväv, och jag säger bara det, isbjörnar är inte att lita på. Tydligen äter de allt och räknas därför som toppkonsument...se där, jag lärde mig faktiskt något... YAY!
Dagens dumförklaring från Ralle:
"Ekorr'n satt i granen, skulle skala...? Just det, kottar..."
Vi gillar Ralle, han är trevlig.

Gymnastik efter det och vi trodde att det nu var dags för den fruktade redskapen, men ack nej, eftersom vi hade helsal var det tydligen onödigt att slösa bort den på redskap. Innebandy it is!

Gick hem och fick den alldeles utmärkta idén att om man skulle ta och springa lite, nu när man ändå var ombytt och svettig... Sagt och gjort. Löpartightsen på och sedan bar det av. Till Ingsbergssjön, ett varv runt och sedan tillbaka på 20 minuter....
Död är inte ens tillräckligt för att beskriva känslan.

Jag är så dåligt tränad att det är som att starta i en uppförsbacke där du inte kan se toppen, för att sedan inse, när du väl når dit, att den riktiga toppen är dubbelt så långt upp, täckt av moln, blixtar och dunder...

Dock är jag stolt över mig själv då jag faktiskt lyckades hålla ut hela vägen. Nu har jag därför ca 3-4 gånger kvar där det kommer vara ett rent helvete, innan det börjar kännas lite lättare. Cooper på torsdag kommer gå åt pipsvängen...

En varm dusch senare och jag var nästan fit for fight... Förhäxad uppe på det, samtidigt som man välkomnade Sofi till Facebook. Äntligen föll hon för vårat grupptryck ^^
Senare tyckte jag synd om mig själv, samtidigt som jag var i ett stort behov av kaffe, så jag cyklade till affären och köpte godis och kaffe. Jag var så värd det!
Därefter hände något läskigt... Jag gick in på Facebook och gjorde den gamla vanliga spåkulan och resultatet var:

"Din budget behöver ses över. Om du slutar att tröstshoppa kan du snart köpa det du verkligen vill ha. Det finns också chans till extrainkomster."

Inte okej... Inte okej nånstans oO
Dock måste jag säga att det där med extrainkomster låter ganska bra och eftersom det andra stämde in, vem vet...

Nej, om man skulle ta och fortsätta låta matteboken dumförklara mig en stund till?
Sedan har jag ju historian också... Prov imorgon, men trots att jag knappt pluggat, är jag inte orolig. Det brukar gå bra ändå. Värre är det med Arn, som jag kommer få spendera hela morgondagen och torsdagen med... Skitliv!

// sir Vincent




Inga kommentarer: