tisdag 27 april 2010

Moderater faller mig inte i smaken

Hannah gör verkligen min dag med alla hennes klockrena grupper på Facebook!
Idag var det "Könssjukdomar är bättre än moderater" med motiveringen:

"Vem vill inte hellre ha klamydia än en moderat? Klamydia är mindre smittosamt, lättare att få bort och inte lika irriterande. Har du haft en dålig moderaterfarenhet? Skriv gärna."

Underbart!

I övrigt har väl dagen varit helt okej men för stunden vill jag inget hellre än krypa ner under mitt täcke bland mina kuddar och sova i väntan på bättre tider. Jag misstänker nämligen en förkylning på ingång, men jag tänker INTE bli sjuk!

Började iallafall dagen med ett hårt innebandypass tillsammans med lite bålstyrka. Eftersom Lina var där, blev det ett tjejlag. Oerhört kul och totalt slutkörd. Det är så det ska vara!

Sedan stressade jag till samhällslektionen i ett misslyckat försök att komma i tid.
Vi diskuterade bland annat svartjobb och facket.
Lunch därefter och idag bjöds det på fiskpanetter och potatis...
Vi spenderade lite dötid med att påbörja våran budget eftersom det på fredag är sista ansökningsdagen för ett av skolans stipendier. Dock lär vi få fortsätta på torsdag och fredag...
Naturkunskap, där vi först fick reda på provresultatet, VG tydligen, och sedan fick kämpa för att hålla sig vaken då Ralle tjötade på i all oändlighet om något oerhört ointressant.
Gympa till sist, där det blev lite basketlir och den alldeles underbar leken "Gris".

Väl hemma, hamnade jag framför teven och efter att tappert kolla på hela Förhäxad, somnade jag. Sov iallafall i 1.5 timme... Ganska ovärt då jag fortfarande är precis lika trött, om inte ännu tröttare. Tänkte försöka skriva lite på mitt reportage och historia innan det blir läggdags. Inget Cougar Town och Christine idag....

// sir Vincent

Inga kommentarer: