söndag 4 april 2010

Tre små söta troll, bet på en gummiboll, vifta' på svansarna så glatt, tjohej

Nu har det än en gång gått ett par dagar sedan jag sist delade med mig av mitt liv. Som jag sa till min käre Captain E:
"Det är så omotiverande att skriva blogg när man är ledig."
Man har liksom inget att skriva om, även om jag nu haft en hel del för mig sedan sist.

Startskottet för dagens inlägg får gå vid den så kallade, långa fredagen.

Större delen av dagen spenderades inne hos katterna, där man blev sittande i längre perioder med tre sovande monster i knät. Jag bara älskar de små liven och för Zeldas skull, försöker jag spendera så mycket tid med dem som möjligt. Hann även med halva Tjenare Kungen och borde antagligen se den andra halvan snart...

På kvällen dök Captain upp för att käka middag och träffa de små trollen. Självklart förälskade hon sig lika snabbt som jag själv.

Strax innan 23 tog vi oss hem till Captain själv, där jag äntligen fick se New Moon.

"Aah, gay vampire. Gay vampire!"

"She's high again!"

Allt som allt, tycker jag att den här var mycket bättre än den första, dock var den första underbar, tills man såg den en andra gång så att säga. Så egentligen kan jag inte jämföra dem förrän jag sett New Moon en andra gång, vilket lär ske inom en snar framtid ^^

I ungefär samma ögonblick som filmen tog slut, somnade min kära kompanjon, vilket resulterade i att jag satt och pratade med mig själv innan jag insåg just detta. Trevligt sällskap med andra ord... Vi båda däckade iallafall i soffan i brist på motivation till att besöka sängen. Hade även tänkt se reprisen av Förhäxad igen, då jag lyckades förtränga dagens avsnitt helt, men när jag vaknade till vid 3, insåg jag att det inte var värt det, så jag beslutade mig för att fortsätta sova istället... Nu måste jag nästan leta upp det på nätet istället (Y)


Sedan har vi då Påskafton, som idag inföll på en lördag, det vill säga igår.

Vaknade upp hos Captain, allmänt seg. Tog mig hem till mamma runt 11. Gos med kissar och sedan bar det av hem till mormor och morfar för släktträff. Det bjöds på mat i mängder medan alla pratade i mun på varandra, det gamla vanliga så att säga. Oscar och jag spenderade en hel del tid framför Youtube, samt diskuterade kommande filmer. En trevlig eftermiddag med andra ord!

På kvällen begav sig Frida och jag hem till pappa, där vi bänkade ner oss framför min lilla dator i min lilla säng för att titta på Hannah Montana. Fabulöst! Sedan satt jag uppe halva natten, trots att vi skulle upp tidigt dagen efter. För en gångs skull lät jag även Calypso sova inne hos mig, vilket resulterade i en mindre hjärtattack när hon fick för sig att hoppa upp på min dörr någon gång mitt i natten... Resten av natten spenderade jag ensam med stängd dörr.

Söndag, antagligen kallad något men sak samma...

Upp tidigt var det ja, för att ta bussen ner på stan och sedan tåget till Surahammar. Besöket började med brunch, då Tony och Amir gjort juice och smoothie för ett halvt ton frukt. Sedan blev det lite bus med hundar och prat innan det var lunch. Även idag åts det i mängder, dock med släkten på pappas sida. Efter lunchen spelade vi kort, jag var usel, men kul var det ^^
Snart kom också Maria och David, vilket resulterade i att alla fem dalmatiner nu var på plats, ett jävla liv med andra ord. Middag, prat och teve hanns med innan det var dags att åka hem. En kanondag helt enkelt!
Det lutar även åt att Frida och jag beger oss till Stockholm här i veckan för att hälsa på Tony och Amir, hoppas på det.

Kom hem till mamma och blev attackerad av tre små troll. Nu ligger jag på en madrass inne hos dem, då jag planerar att sova här. Får se om jag står ut, eller om jag tar mitt pick & pack för att sova på soffan där nere igen. I have this thing for soffor :F

Nu ska jag försöka läsa och skriva lite, så får jag se hur länge jag orkar hålla mig vaken idag.

// sir Vincent

Inga kommentarer: