onsdag 28 april 2010

We are young...

Okej, jag är brännhet och blir både kallsvettig och alldeles andfådd av att gå upp och ner till tvättstugan, men jag är INTE sjuk.
Jag har kämpat med att hålla ögonen öppna sedan lunch, men jag är INTE sjuk.
Jag fick avbryta morgonens träning efter att ha känt sig kraftlös och febrig, men jag är INTE sjuk.
FRISK FRISK FRISK FRISK FRISK FRISK


Mika gjorde min dag lite bättre med denna grymma låt!
(Och nu vill jag verkligen se filmen...)

Som sagt, jag började morgonen med ett halvt...nej...snarare en femtedels träningspass, där jag efter en viss envishet att fortsätta, till slut fick ge upp trots allt. Jag var inte alltför sugen på att tappa en 20kg skivstång i huvudet på mig själv...
Tog mig hemåt och hoppade in i duschen, men inte mådde jag bättre efter det. Dock tvingade jag iväg mig själv till skolan då dagens mattelektion verkligen behövdes inför fredagens prov, inte för att vi gjorde något på den...

Historia därefter och än en gång är jag övertygad om att mänsklig utrotning skulle lösa alla våra problem. Ska nämligen göra ett arbete om trafficking och jag kan bara inte förstå hur människor kan utnyttja andra människor på det viset. Det är helt sjukt, hemskt, grymt, ofattbart, skrämmande och hopplöst. Om det finns ett helvete, hoppas jag innerligt att ni som behandlar människor på det viset, hamnar just där!
Lunchen bestod av något som antagligen skulle likna lasagne och som faktiskt smakade helt okej.
Sedan var det slut för dagen för min del och jag traskade hemåt...

Har sedan dess legat halvdöd i sängen. Har bland annat kollat på andra halvan av "Tjenare Kungen", Sveriges bästa film, vilket också gav mig ett alldeles underbart citat:

"Vi bråkar inte... Vi har en konstruktiv diskussion."

Efter det har jag letat runt efter lite ny musik, nu när jag ändå håller på att bredda mina vyer. För dagen har jag upptäckt ännu ett band, The Gits, som är helt fenomenala.
Tyvärr tillhör sångerskan, Mia Zapata, numera 27 Club, då hon vid 27 års ålder, blev våldtagen och mördad. 27 Club, klubben som även Jim Morrison, Janis Joplin, Kurt Cobain, Jimi Hendrix och andra framstående musiker som skapat musikhistoria, tillhör.
Världen är grym...



VIVA ZAPATA!

Tydligen finns det också en film, "The Gits Movie", som nu står på listan över filmer jag MÅSTE se!

För stunden är jag dock fullt inne i en annan film, "Jennifer's Body", och den är riktigt, riktigt bra, även om jag inte hunnit se slutet än. Jag var sugen på något läskigt och ja, den här dög alldeles utmärkt med ett par, inte så uppskattade, hoppa-till-scener. Blodigt värre, men det är så det ska vara! Så Frida, du måste se den ^^

Nej, ska väl ta och titta klart på filmen och sedan läsa på lite inför imorgon, då startskottet för dessa underbara prov kallade Nationella går. Först ut, Engelska Writing, och det kommer gå så dåligt...
Och just det, jag kan inte vara hemma från skolan varken imorgon eller på fredag, hur dåligt jag än skulle må... Livet är underbart!

// sir Vincent



1 kommentar:

Frida sa...

Jennifer's body in my ♥