fredag 9 april 2010

Don't kick the goddamn baby

Tro det eller ej, men jag överlevde faktiskt tisdagens tandläkarbesök. Ännu en gång är det bristen på motivation och händelser som gjort att bloggen tagit semester. Men som vanligt, kommer nu en uppdatering om de senaste dagarna i mitt liv...

Först lite humor och min nya "crush".
He's just adorable QQ



South Park in me heart!


Tillbaka till mitt liv då, som egentligen kan sammanfattas med hjälp av en bild:

Mina små älsklingar som jag spenderar större delen av mina dagar med.
Hur ska jag kunna åka ifrån er? QQ


Nej, om man skulle ta och börja med tisdagen?

Tidig uppgång för ett hemskt tandläkarbesök. Jag tror att de satt in ännu mer saker, eftersom mina tänder har ömmat i två dagar nu samt att jag fått ett par nya skavsår/blåsor.

Note to self: Dentist hit by truck 11:45

Resten av dagen... Jadu... Busade runt med mina troll, nördade dator... Det gamla vanliga så att säga. Captain dök upp och hjälpte mig att underhålla de små liven och på kvällen slog vi på stort och fixade fram tacos. Fabulöst!


Onsdag näst på tur...

Ännu en tidig uppgång, då mamma lyckades övertala mig att följa med till pappa för att hålla koll på trollen. Operation "Calypso-som-fostermamma" skulle nämligen genomföras. Det gick dock åt skogen... Calypso måste vara världens mest larviga katt. Hon sprang och gömde sig under sängen, för att sedan komma fram då och då, och på ca 5 meters avstånd, sitta och blänga på dem samt morra eller fräsa så fort de rörde sig... Epic failure så att säga...

Hem till mamma igen, gjorde inget vettigt. På kvällskvisten var det dock min tur att bege mig till Captain, där vi direkt gick och inhandlade varsin kebabtallrik. Västeråskebab säger jag bara!
Mätta och belåtna, hamnade vi i Captains rum där vi pratade massor med strunt, nördade Youtube och skrev. Eftersom jag inte orkar skriva i detalj, kopierar jag helt enkelt det Captain skrivit i sin blogg... Motivationshandikappad var det ja... Here it goes:

"Men annars då? Jo igår hade jag en helt fantastisk kväll/uppesittarnatt med "tönt Hungaloo" som bestämt berättade för mig att vi är nördar och inte töntar. För det är en stor skillnad mellan dem. Så att vara en nörd är bättre än att vara en tönt. Det kan jag hålla med om, och det är därför jag jävlas med henne genom att ofta kalla henne tönt. Hon tar det bra!

Vi skrev, skrattade, åt chips som aldrig förr och trotsade webkamerans makt på chatroulett med att tejpa för kameran. (Jag har alltid tejp för min kamera för jag är så paranoid..) Vi diskuterade hur vi skulle vilja leva på "dormitories" i England och Sir Hungaloo ansökte till en skola bara för att.

Skriv något om dig själv:
"Happy. Likes cactus. In love with an animated character. Happy."

Captain: "Du skrev 'happy' två gånger."
Vincent: "Jag vet...."
*båda dör*

varpå hon fick mailet: "Dearest Sir Hungaloo.. Thank you for applying.."
Skrattsalvor uppstod som aldrig förr!!

Klockan fyra efter någon timmas prat och kivandes om täcket så somnade vi."

En alldeles fabulös kväll må jag säga!


Och så har vi då dagen idag, torsdag...

Vaknade upp hos Captain, smått halvdöd. Jag tog mitt pick och pack, och sedan gick vi skiljda världar. Hamnade i soffan här hemma, vilket jag varierade med besök hos trollen. Sedan fick mamma den här briljanta idén att vi skulle ta en promenad hem till mormor och morfar, eftersom bilen är trasig. Tja, varför inte tänkte både Frida och jag, så bar det av. Skönt att få komma ut lite måste jag säga. Har överskottsenergi så det räcker och blir över tack vare bristen på träning...

Vi kom dit, rotade igenom garderober och kylskåp, som vanligt ^^
Passade på att kolla på Förhäxad, en daglig vana som jag lyckats införa. När vi sedan skulle bege oss hemåt, hade det såklart börjat regna, men vi överlevde.
Väl hemma, sjönk jag ihop på madrassen inne hos mina älsklingar och stannade där ett tag. Resten av dagen har sedan varierats med kissekatter, teve och dator. Underbart!


Där har vi det alltså. Usch vad det är omotiverande att skriva... Jag har verkligen inget intressant att berätta... Men så vill jag inte påstå att jag känner för att göra saker heller... Så är det varenda gång jag kommer hem eller är ledig. Man tänker att man ska göra det och det, men i slutändan känner jag inte för att göra något annat än att vara hemma och bara ta det lugnt, göra ingenting så att säga. Varför anstränga sig?

Nej, nu ska jag försöka skriva lite...tror jag... Imorgon ska jag iväg med pappa och fylla i min tatuering så att den går från gråsvart till svart. Det är även sista dagen i Västerås, vilket suger... Har inte alls någon lust att åka tillbaka till Nässjö, tillbaka till verkligheten. Men så kan jag trösta mig med att jag ska tillbaka hit redan nästa fredag, då det v 16 är dags för vår praktik...nej, förlåt mig...fältstudie...suck...

Don't worry be happy!

// sir Vincent




Inga kommentarer: