måndag 26 april 2010

My brain is hanging upside down...

Att börja skolveckan med naturkunskap, är ju inte riktigt det ultimata sättet, men jag ska inte klaga. Särskilt idag då Ralle var på ovanligt bra humör, även om det enda jag minns från lektionen var ordet "dinosaurier", vilket inte alls var relevant i sammanhanget. Dessutom stod jag för dagens goda gärning, då jag 10:07 skickar ett sms till Emmy och därmed väcker henne. Fröken Ordningsam hade nämligen försovit sig och som hon kommer få höra det i fortsättningen ^^

Efter naturen var det lunch och vi stod i kö ca kvarten för att sedan kasta i oss maten på fem minuter. Under den långa väntan i kön, dök även en stressad Emmy upp. Maten, som jag inte saknat det minsta under den senaste veckan, bestod idag av de gamla vanliga potatisarna ihop med någon biff full med saker. Det gick att äta...

Historia därefter, som började med att vi fick tillbaka provet: full pott!
BOOJAH!
Christian introducerade också vårt sista arbete i historia...sorgligt...iallafall ska vi skriva ett tal om modern slavhandel och sedan dra en parallell till någon historisk liknelse. Det kan bli intressant, även om jag inte är så förtjust i det faktum att vi även ska opponera på varandras tal, eller att hålla ett tal överhuvudtaget... Men det blir nog bra ändå!

Annars har jag suttit hemma och gjort absolut ingenting. Det mest krävande jag gjort sedan jag kom hem, måste vara slukandet av mitt kvarvarande godis... Fabulöst!

Har fått veta att The Arks nya skiva ligger hemma hos mamma och väntar på mig, då jag var oerhört snabb att förboka den. Så nu ska jag bara överleva veckan utan den... Spänningen är olidlig! Försökte även titta på dokumentären som idag började visas på TV3 Play, men internet laggar så förfärligt, så även det kanske måste vänta till på fredag... Tills dess får jag nöja mig med att lyssna på all musik som jag lagt in i iTunes de senaste dagarna i ett försök att bredda mina vyer. Det är inte mycket som skriker 2000-tal, men det är bara så det ska vara!

Nej, om man skulle ta och försöka finna sin kreativa sida och skriva ett par rader...

Högerjustera
// sir Vincent

Inga kommentarer: