söndag 25 april 2010

Livet när det är som bäst

En promenad genom ett soligt Nässjö till de sköna tonerna i Savage Gardens Affirmation är bara en av alla de småsaker som gör livet värt att leva. Och ja, ni hörde rätt. Från ett grått Västerås till ett soligt Nässjö. Ibland känner jag mig lyckligt lottad att ha två, (tekniskt sätt flera), ställen att kalla för hem. För att citera en gammal goding:

"Jag älskar mitt meningslösa liv. Hur är ditt liv?"


För stunden sitter jag och smaskar godis samt kollar teve i brist på annat. Borde kanske ta tag i något av betydelse, men jag orkar inte.

Förövrigt blev det grillpremiär hemma hos mamma idag, som jag längtat.
Nu ser jag dock fram emot skolan imorgon, tro det eller ej. Ännu en gång är det fem dagar som gäller innan jag får komma hem igen. Det kan inte bli mycket bättre!

Så tänkte jag avsluta inlägget med en gammal hederlig, "Dagens Groda", som idag kommer från min kära syster.

Frida: "Aaah, de har en teve på magen. Det är därför de kallas teletubbies."

Tack för mig!

// sir Vincent

Inga kommentarer: