lördag 24 april 2010

Vince for president!

I ren desperation söker jag igenom min feta godispåse i jakten på Polly, som jag omedvetet utvecklat en större förkärlek för. Jag jublar högt varenda gång jag upptäcker att det finns en till för att sedan snabbt stoppa den i munnen och tugga långsamt, verkligen njuta av varje tugga. När jag svalt, börjar det sedan om på nytt. Den här gången är de dock helt slut. Jag känner mig tom och ensam, som om det saknas något. I ren panik, stoppar jag snabbt en salt groda i munnen medan jag sörjer min förlust. Det spelar ingen roll hur mycket godis eller vad för godis jag köpt, förr eller senare slutar det alltid med en noggrann genomsökning på all existerande choklad som jag glatt slukar, för att därefter skälla ut mig själv för att jag inte köpt mer choklad...
Godis är gott!


Nej, om man skulle ta och göra en kortade uppdatering om veckans alla dagar och min alldeles fabulösa praktik? Så gör vi!

TISDAG:

- Missade nästan bussen och fick genomlida åtskilliga sneda blickar och roade leenden efter min snabba springtur
- Lunch med Ulla Persson i stadshuset och vi kan konstatera att politiker INTE behöver äta skolmat
- Rundvandring i stadshuset, där jag inte varit sedan mamma och pappa gifte sig, vilket för mig, är ett okänt (läs bortglömt) antal år sedan
- Företagsbesök hos Artilabs som tillverkar tandproteser och implantat med mera, hann även med en sväng i elbil
- Ner på stan, stod en stund vid sossebordet och pratade politik
- Kvällen spenderades sedan hemma hos Kajsa och det märktes att vi hade mycket att ta igen då vi inte träffats sedan i somras, vi pratade nämligen om allt mellan himmel och jord i ca 4 timmar. Mycket trevligt!

ONSDAG:

- Landstingsfullmäktige, där Maggan, (Margareta Israelsson), bland annat tappade papper på moderaterna samt att vi fick chansen att fascinera oss över gubbars envishet
- Tåget till Stockholm och vi blev sittande utanför toan, vilket resulterade i att Maggan agerade toavakt genom att visa de stackars människorna hur man stängde och låste dörren
- En heldag i riksdagen, god lunch, rundtur och votering. Kanonkul!
- Hem till morbror och Co, där Vilgot och Nils uppskattade mitt besök lite för mycket, men jag gillar mina underbara kusiner ändå.

TORSDAG:

- Blev väckt en timme för tidigt av Vilgot, men jag förlät honom snabbt
- Med sinnena på topp, lyckades jag ta mig från Årsta till riksdagen utan problem
- Då det inte blev något gym, fick jag istället prata med Tomas Göransson som jobbade med information och sedan Carina Hägg från Jönköping, som sysslade med utrikes och var bland annat väldigt engagerad i jämställdhet och kvinnors rättigheter. Två mycket intressanta pratstunder.
- Lunch, där jag fick förmånen att skaka hand med både Mona Sahlin och Tomas Bodström. Även om jag inte insåg det riktigt då, har jag nu i efterhand börjat inse vilka de faktiskt var. I varje fall vad Bodström snäll att påpeka att jag var omringad av gnagare. Kul med lite humor från höjdarna
- Frågestund med statsministern och jag tog tillfället i akt att blänga väldigt surt på Reinfeldt från läktarplats
- En fika och sedan ännu en rundtur, fast den här gången i ultra-rapid, då Maggan självklart tyckte att vi skulle ta kort på mig lite här och var, sagt och gjort, och visst blev det ett par bra bilder trots allt
- Vi sa hejdå och sedan traskade jag bort mot stationen där jag mötte upp Ulla Persson för att ta tåget hem
- Tillbaka i stan, begav vi oss till Strömsholms djursjukhus, där jag fick vara med på ett årsmöte samt lyssna på två väldigt intressanta föreläsningar och sedan, en kort rundtur
- Kom hem och somnade ganska snabbt utan problem

FREDAG:

- Strax innan lunch blev jag hämtad av Ulla och vi begav oss än en gång till Strömsholm
- God lunch först och sedan ännu ett årsmöte, den här gången inte riktigt lika intressant
- Runt 16 tog vi oss tillbaka till stan för ett snabbt stopp i stadshuset där vi även hann med en kaffe
- Blev avsläppt hemma och vi sade hejdå
- Resten av kvällen spenderades hemma, såg bland annat hela två filmer: "Wonder Woman" och "Disturbia", samt busade med mina små troll

LÖRDAG:

- Vaknade upp vid 8, sedan vid 10 och sedan vid 12... Vi tycker om att ha tre troll i rummet.
- Under två timmars tid, såg jag förväntansfullt fram emot att kolla på en av Hayao Miyazakis filmer som skulle visas på Canal+... Till min förfäran, var den på svenska...
- Frida och jag tog en promenad till Ica Ettan för att köpa grejer till tacos, sedan blev det en ny promenad till Godisfabrorn där det handlades en fet påse godis
- Lagade mat och åt mängder, mums!
- Ligger nu i sängen med Boris på magen och skriver, dock inte det jag borde skriva på många punkter, men iallafall... Funderar på att kolla på en av alla de filmer jag uppdaterat mig med den senaste veckan, kanske ett maraton? Jag får se...


Allt som allt har det varit min bästa praktik någonsin! Det har varit oerhört intressant och jag har lärt mig massor, samt funnit ny inspiration till att aktivera mig inom politiken igen.
Första maj, here I come!
I sommar ska jag nog försöka ta tag i SSU delen av mitt liv, så får vi se vad som händer. I vilket fall, är jag för stunden bombsäker på att det är politik som jag vill syssla med längre fram, nu gäller det bara att hitta i vilken form.

Självklart måste jag slänga in min kändisbild ^^

VINCE FOR PRESIDENT!

Vår nästa stadsminister, Vince och Mr Bodström!

Jag känner mig speciell....

Reinfeldt vs Sahlin

Olof Palme VAR politik!

Bara för att jag är så mycket coolare än Mr Biskop!

// sir Vincent



Inga kommentarer: