måndag 12 april 2010

This is how it goes down

Det krävs inte mycket för att jag ska storkna av skratt,
och det här är just ett sådant tillfälle...

Förlåt Nova, men du rev faktiskt sönder min tidning.
Det är sådana här saker som får mig att inse att jag verkligen är usel i photoshop...
Men kul har jag och det är det som räknas ^^

Efter att ha dött av rastlöshet hemma, traskade jag bort till skolan runt halv 10. Där hittade jag resten av klassen och det fanns till och med tid över till en kopp kaffe innan det var dags för naturkunskap. Ralle verkade vara på dåligt humör, men kom snart över det. Dock förstod jag inte ett skvatt av det han bad oss anteckna, men då är väl allt som det ska vara...

Lunch och sedan historia. Än en gång var det seminariedags, den här gången om kvinnokampens historia. Som vanligt var inte våld långt borta när Petter började anklaga kristendomen för att förtrycka kvinnor, vilket han faktiskt har rätt i, men iallafall. Väldigt underhållande om inte annat.

Traskade hemåt och passade på att öppna balkongdörren för att få in lite frisk luft, samtidigt som jag förbannade mitt skafferi för att inte innehålla något kaffe. Det är sådana här dagar man bara vill sätta sig i solen och sörpla på en kopp med varmt och starkt kaffe. Underbart!
Men icke då, istället blev det en macka och hög musik. Inte så fel det heller kanske...

Sitter nu här och överväger om jag borde ta tag i pluggandet eller inte. Vi har verkligen mängder med saker nu och det kommande veckorna innan sommarlovet tar vid. Efter att ha haft det relativt lugnt i 1.5 termin, var det precis som om en atombomb just landat. Bara den här veckan har vi ett prov, matte- och samhällsläxa, samt en stor skrivuppgift i svenskan på fredag, vilket också innebär att jag måste ta tag i den sega boken... Don't like it!

Först tänker jag dock invänta dagens Förhäxad med spänning, kanske passa på att skriva lite under tiden... Jo, så får det nog bli. Sedan ska jag åtminstone ta tag i historian och matten, så att man får något gjort.

// sir Vincent

1 kommentar:

Anonym sa...

Men...stackars Nova-liten! Fast lite kul var det! ;)
Puss//mamma.