onsdag 18 november 2009

Just tax the stupid people

Dagen har som vanligt varit oerhört givande!

Efter 3 timmars sömn på grund av samhällsplugg och överenergi, släpade jag mig upp lagom otaggad på träning. Trots att idrotten kallas bandy, var det idag vattenpolo som gällde då regnet som vanligt vräkte ner över Skogsvallen. Men det är mysigt det med (Y)

Efter träningen stod engelska på schemat och först ut var diskussion om About a Boy. Vi flummade till det rejält, men Jenny var med på noterna och det gick nog relativt bra tillslut ^^
Därefter hade vi en stund för oss själva som vi skulle spendera med mer diskussion samt ett "word test". Det gick väl kanske inte lika bra, då det blev prat om allt annat som vanligt!

Samhäll och Sanna rabblade på ännu mer om rättskunskap. Jag lyssnade inte på ett ord utan satt istället och klottrade ner saker på stencilen ^^
Skrattade till lite extra när Sanna som exempel sa att Emmy och jag sett att hon blivit misshandlad och därmed var tvungna att vittna.. Ja, precis.. Tvungna.. Hon använde även fina exempel om att hon var missbrukare samt att Petter var skyldig henne pengar.. På våra lektioner går det vilt till XD
Vi fick även se en film om Afghanistan för att vi skulle vara lite insatt inför föreläsningen som jag strax kommer till!
"..och det var den här mannen *låååååång paus* Usama Bin Ladin"
*SKRATTAR HÖGT*

Lunch, fisk, lovely. En kaffe på det samt ett tappert försök från min sida att förklara bandy för Emmy. Det gick sådär, men hon kom iallafall fram till att hon ska se någon match i vinter, tror jag ^^

Sedan föreläsning då. En gubbe som inte presenterade sig eller talade om varför han var där. Istället började han pladdra om situationen i Afghanistan samt landets historia. Själv var jag nära att somna ett X antal gånger på grund av sömnbristen. Större delen satt jag även och inspekterade mönstret i bänken och insåg efter ett tag att:
"Oj, kanske ska kolla på honom och iallafall låtsas att jag är intresserad."
Efter cirkus 1.5 timme var han äntligen klar men då skulle istället någon random människa ställa två komplicerade frågor, vilket innebar att vi blev sittande i 5 minuter extra -_-'

Själv har jag en lösning på ALLA värlsproblem:
1. Spränger mellanöstern i luften
2. Bygger ut Kinesiska muren runt hela landet så att kineserna inte kan ta sig ut
3. Skickar Bush till månen för att sona sina trehundramiljoner misstag
4. Bojkottar USA och låtsas som att de inte existerar
5. Ignorerar terroristerna och får dem att tröttna


Där har ni det! De här lösningarna kommer ställa allt till rätta.. I promise ^^

Tog mig hem i regnet efter en längre pratstund om Farmville med Emmy. Farmville är en seriös sysselsättning och jag tänker fortsätta med det livet ut! Just wait and see :Z

När jag kom hem, blev det lite Absolutely Fabulous och en kopp varm choklad. Underbart!
Har även varit duktig att laga mat och diska.
För tillfället sitter jag och inväntar att mina solrosor ska bli klara att skördas, samt tittar på P!NKs konsert för hundraelfte gången på en vecka ^^
Ska nog även ta och plugga lite engelska och historia tror jag !

They're taking the hobbits to Isengard!

2 kommentarer:

Emmy sa...

Du får mig att verka helt IQ-befriad 0.0

Farmville=drog, ja! Jag ommurade min gubbe med höbalar och holy cow! det gick fortare 0.0

Nämen? Kollar du på P!nks konsert?? =O Nu blir jag förvånad xD

Vince sa...

Du ska inte ta illa upp för det. Jag är IQ-befriad, men jag är glad ändå XD

FARMVILLE ÄR LIVET!
Har nyligen planterat kaffe som enligt mina beräkningar ska vara färdigt att skörda runt lunchtid imorn (Y) HALLELUJAH!

Jag förvånar mig själv oO
Det bästa är att jag kan allt hon säger utantill precis som texterna XD