måndag 23 november 2009

November på svenska

Kanske ska skriva ett lite inlägg om helgen, mest för att påminna mig själv om vad jag haft för mig ^^

LÖRDAG:


Sovmorgon till 12, underbart. Sedan blev det till att kolla klart Battle Royale II som jag började med på fredagsnatten. MÅSTE SES! Den första är dock bättre, men tvåan var kanon den med :T

Shugo Oshinari, ja tack!

Iallafall.. Marika och jag tog även en sväng till Lidl för att inhandla lite mat. Billigt och bra!
Annars hanns det inte med så mycket mer vettigt ^^

SÖNDAG:
Blev tidig uppgång då tränare Fredric hämtade upp oss vid 06:50. Lördag kväll kom vi nämligen på att det inte går några tåg mellan Nässjö och Tranås på söndagar innan kl 13, eftersom folk tydligen inte vill åka tåg till Tranås då. Idioten som kom på den idéen, borde skjutas -_-'
Iallafall.. Halv 8 infann vi oss på Bredstorp tillsammans med resten av Familjen. Bussen packades och sedan gav vi oss av.
1.5 timmes halvsömn för min del, innan vi stannade vid en mack för att inhandla lite matsäck. Sedan rullade vi vidare mot, Karlstad, staden där solen ALLTID skiner. Dock uppfyllde inte Karlstad våra förväntningar, då ju närmare vi kom, desto mer regnade det.

Matchen i sig var ingen höjdare direkt. Planen var spelbar i ca 20 minuter, vilket också ledde till att VAIK fick in två snabba mål trots att vi var det bättre laget. Efter det började ösregnet och de sista 10 minuterna av första halvlek, stod jag och sjung...

I'm so happy, ha-ha! Happy and lucky me
I just got my way, living every day
I don't worry, worrying don't agree
Things that bother you, never bother me

Things that bother you never bother me
I feel happy and fine, ha-ha!
Living in the sunlight, loving in the moonlight,
Having a wonderful time!

Haven't got a lot, I don't need a lot
Coffee's only a dime!
Living in the sunlight, loving in the moonlight,
Having a wonderful time!

...non stop, medan jag blev blötare och blötare. Allt för att ignorera regnet och fokusera boll, och ja, det hjälpte. Dock tror jag gubben som hämtade bollar blev lite fundersam ^^

Andra halvlek då.. Så långt från bandy man kunde komma. Regnet fortsatte att ösa ner och planen bestod till större delen av vatten. Inget av laget fick till något riktigt farligt läge då det var omöjligt att få med sig bollen. 4 minuter kvar och då gör jag en räddning, vilket resulterar i att min kära vän, låt oss kalla henne #17, föser upp en sådär 5 liter vatten i ansiktet på mig och åker sedan iväg med världens största flin. TACK, DET UPPSKATTAS! Om jag var blöt innan, var det inget i jämförelse efter det (Y) ^^

Matchen slutade iallafall med vinst för VAIK, vattenpolo är ju då inte riktigt vår grej, men jag är nöjd ändå. Särskilt då jag fick hämnas på #17 genom att krama ur mina handskar över henne, tji fick du ^^ ;D

Efteråt hade jag inte en torr fläck. Kunde krama ur allt jag hade på mig, underbart. Dagens höjdpunkt var lugnt den varma duschen efter matchen! Yes indeed!
Inte lika uppskattat var det när en viss person, (jag ska inte nämna några namn, men tack Ellen), skickade en bild från stranden i Gran Canaria och skriver att det är 30 grader varmt medan man själv just blivit dränkt på en bandyplan och förlorat.
DOMO.. OBASAN! :Z

Vi lastade in allt i bussen och började rulla tillbaka ner mot Småland. Stannade för att äta och efter det blev det Twilight. Vi kom dessutom fram till att Nässjö, är Sveriges Forks. Ständigt regn och grått, med sådär en 5-6 dagar sol per år ^^

När vi började närma oss Tranås, körde vi om IFK bussen och vi såg vår chans.
Alltså ringde vi till våra kära f.d lagkamrater och övertalade dem att stanna strax innan Tranås för att Marika och jag skulle kunna våldgästa dem hem till Nässjö. Även IFK förlorade sin match, mot AIK, trots att jag trodde att de skulle ta 2 poäng. Men men, i bandy kan allt hända ^^

När vi väl var hemma i lägenheten och hade hängt upp allt det blöta, var det tid att gå och lägga sig nästan direkt. Slutkörd kallas det!

MÅNDAG:

Började dagen med matte. Dock förstår jag det vi gör för tillfället, något som är väldigt sällsynt i min värld (Y)
Samhäll sedan, där jag satt och ritade "Z" över ett helt papper i brist på annat. Väldigt givande lektion med andra ord!
Efter det traskade jag hemåt. Nu ska jag ta tag i historian och ikväll bär det av till Tranås. Kanonkul!

Dagens uttryck:

JA TACK!

Dagens samtalsämne:
TWILIGHT

Dagens skratt:
SANNA TAPPAR EN DVD-SKIVA PÅ GOLVET

Det var det.
Hörs imorn :T

8 kommentarer:

elleneriksson sa...

HEH HEH HEH HEH HEH HEH! :Y Douzo! XD

Jag har suttit hela morgonen pa en restaurang och atit en baconmacka med agg, bacon, sallad och tomat och sen drack jag "sparkling water" till det. Otroligt skont faktiskt! For jag fick sitta dar ensam i ca tva timmar utan att behova vara social med slakten. Nu ar klockan typ tjugo i tre och de har lagt sig vid poolen sa da passar jag pa att spendera annu mer tid for mig sjalv.

Ar det fint hemma i det gra? For jag langtar fan hem!! :B

Anonym sa...

asså den där #17! Hon verkar va en redig person :D henne gillar vi! :D men jag förstod inte de där raderna om att tranås var det bättre laget? :S handlar det inte om att göra fler mål än motståndarna? jaja, de var ni iaf inte bättre på

Emmy sa...

Samhällen förgyller våra dagar...eller nått liknande ^^

Vince sa...

ELLEN:
Jag vill inte höra, jag blir deprimerad -_-'
Och ja, det är rätt najs här hemma. Om man bortser från ångesten inför historiearbetet och plugg i största allmänhet ^^
DAGS ATT KOMMA HEM SNART MED ANDRA ORD!

Vince sa...

"ANONYM":

Absolut. Vi tycker om henne massvis ;)

Vi var det bättre laget, bortsett från målen.. Vi har inte riktigt förstått innebörden av "flest mål vinner".
Men vi lovar att jobba på det till returmötet i SOLIGA Tranås då vi planerar att visa vars skåpet ska stå ;D

Tills dess, se till att spöa skiten ur "gamlingarna" i Utmaningen (Y) :D

Vince sa...

EMMY:

Samhäll är oerhört underskattat!

It's the place to be.. Kind of.. mayhaps.. not really..

^^

Emmy sa...

Samhäll imorgon igen.. Taggaaa! x) Funderar faktiskt på att göra läxan... eller i alla fall kolla på boken och sucka.

Vince sa...

Jojo har förlagt sin bok någonstans och samhäll är dessutom det sista hon har i huvudet för tillfället -_-' ^^