torsdag 13 maj 2010

Get busy livin', or get busy dyin'

I wake up in a room and realize I'm insane again.
This is the fifth time...


Dagarna går lite för fort och jag hinner inte riktigt med att skriva... Okej, det var en dålig ursäkt och en lögn. Jag har bara inte orkat...

Tisdagen, hmm... Träning på morgonen, innebandy och jag kände mig allt annat än "fit for fight". Samhällskunskap därefter, vilket resulterade i att Sofi och jag frivilligt anmälde oss som Kristdemokrater i vår partidebatt... Så går det när Emmy inte är närvarande... Och tja, de gillar trygghet... Det är väl vettigt?

När jag sedan talade om detta för Emmy, blev man skrattad rakt upp i ansiktet. Can't blame her though...
Sofi och jag åt lunch och pratade på för fullt, tills vårt bord fylldes med främlingar... Då var det inte lika kul längre och vi gick därifrån.
Sedan hade Christian lyckats byta vår naturkunskap till historia, vilket innebar att vi begav oss till C118 för att kolla på Arn. Arn, denna stackars blåsta pojke som tekniskt sätt inte ens funnits på riktigt, men som vi ändå hyllar som en hjälte... Är det bara jag som ser ett fel här?
Sista lektionen var gymnastik, där det spelades badminton. Det gick väldigt dåligt, fram tills Emmy och jag började diskutera trafficking, vilket gjorde att vi helt plötsligt kunde slå bollen mellan oss utan problem... Skumt...

Resten av dagen...ärligt talat minns jag inte vad jag gjorde... Tror jag skrev lite, samt finslipade talet. Jo, det var väl det ungefär...


Lite underhållning tänkte jag... Han är grym!


Vidare till onsdagen, som även den började med träning. Den här gången lyfte vi, vilket gav mig blåsor i handflatorna, muskel- och träningsvärk, men det är väl bara så det ska vara... Tant Agda 80 bast, måste ju få komma upp till ytan då och då i vilket fall.

Matte som första lektion och jag tror faktiskt att jag lyckades räkna åtminstone två tal. Sedan kollade vi klart på Arn och jag kände mig oerhört tacksam över det faktum att vi inte behövt se den i ett svep. Visst, filmen var faktiskt helt okej, men jag hade aldrig klarat att se den från början till slut utan en dags paus...

Slut för dagen kunde man ju hoppas, men icke då. Grupp B hade nämligen naturkunskap... Första halvtimmen spenderades med att svara på frågor. Resterande timme, spenderade iallafall jag, med att halvsova, gnälla, lägga patiens och lyssna på musik. Trots att nästan ingen fick något gjort, blev vi inte släppa förrän 5 minuter innan ordinarie tid... Tack Ralle!

Jag drog mig hemåt, diskade packade och donade, innan jag traskade bort till stationen.
Chugga-chugga Chugga-chugga Choo-choo

Jag kom hem, för att genast kasta i mig mat då min mage var på väg att skrumpna ihop och dö...
Sedan dök Eivor, tillsammans med Carro, upp och det blev Bert för hela slanten. Efter två avsnitt, tröttnade vi dock... Istället började vi jämföra moderater med könssjukdomar och diskutera osthyvelns olika användningsområden.

När Carro var tvungen att åka hem, bestämde sig Eivor och jag för att ta en promenad. Som vanligt lyckades vi hamna på en skolgård, den här gången blev det vår kära Skallbergsskola, där vi testade deras nya korggunga. Vi började diskutera politik, moderater, korkade svenskar, feminism, män och människor i allmänhet, vilket ledde till att vi båda satt och halvskrek, samt hetsade upp varandra, och detta trots att vi hade samma åsikter...
Efter ett tag traskade vi tillbaka och Eivor begav sig hemåt. Som jag saknat denna människa!!
I sommar är det Carola och Eivor som leker på heltid. Believe it!!

This brings back memories... I've missed ye QQ


Resten av kvällen spenderade jag framför teven med min kära far och syster. Hetsiga diskussioner även här, men inget jag orkar gå in på... Runt klockan 2 fick jag även en kort pratstund med min kära Captain över msn, då hon spenderar dagarna med att leka i skogen och därför dissar mig totalt... Jag är inte bitter!

Sedan somnade jag...

Torsdag, om jag räknat rätt... Jag passade på att ta ut en ordentlig sovmorgon. Dagen har sedan spenderats framför datorn, har bland annat spelat Painkiller som skrämmer livet ur mig varenda gång, men som fortfarande är lika kul. Dessutom har jag skrivit litegrann, försökt åtminstone...

Förövrigt är jag väldigt trött på katter, då det för stunden bor hela fyra stycken här hemma. De äter mig levande och stundtals är de så jobbiga att jag känner för att gråta. Jag älskar de små liven, men de driver mig bokstavligt talat till vansinne :B

Nej, nu ska jag fortsätta med skrivandet... Funderar dock på att bygga lego, ett infall jag fick redan när jag vaknade, men inte har orkat ta tag i än. Får se om jag leker dagisbarn idag eller om jag skjuter på det till imorgon. Spännande...

// sir Vincent

1 kommentar:

Frida sa...

Klarade jag av att se HELA Arn i sträck när jag hade "mindre allvarlig" hjärnskakning, så borde du kunna klara det utan att.. seriöst vem försöker jag lura? Om jag hade orkat dragit mig upp ur den där soffan så hade jag aldrig ens sett den filmen och jag hade kunnat levt med det!