måndag 31 maj 2010

Nässjö i ett stort och grått nötskal

Fick nyss ett mejl från vår kära gymnasiechef där han snällt talade om för oss att de inte har möjlighet att dela ut något stipendium till oss, på grund av den dåliga ekonomin... Oväntat -_-'

På tal om vår kära Janne G, som han avslutade mejlet med, tycker jag att Brinell borde, bokstavligen talat, skaffa sig ett liv...


Jag menar, vad förväntar de sig?
Inte ens vi har något vettigt att göra de sista två veckorna... Fast samtidigt är det ju kul att vår skola ständigt ska vara med på nyheterna under negativa förhållanden, mycket bra reklam ^^


Förövrigt kände jag att den här bilden beskriver Nässjö så väl...
Ett stort grått moln...
Forks...

'
Ett tappert försök att förbättra min systers musiksmak:





Just a small town girl...
...livin' in a lonely world.


Jag fick ca tre timmars sömn i natt. Insomnia tror jag det kallas... Jag kunde helt enkelt inte somna, så istället spelade jag Worms Forts på mobilen, lyssnade på hög musik, tittade på alla Paramore's musikvideos och finslipade mina ögonbryn... Allt detta mellan 1 och 5 på natten/morgonen... Jag misstänker att det var min oro för pengar som låg bakom det hela.

Inte blev det lättare när klockan ringde vid 8... Det första jag gjorde var att starta upp datorn och logga in på nordea: inga pengar.
Vince får panik.
Får ett nervöst sammanbrott, vilket oftast leder till att man söker sig till mamma för hjälp.
Sagt och gjort.

Traskade bort till skolan där naturlektionen spenderades i biblioteket, görandes absolut ingenting.
Lunchen tog vi oss igenom snabbt...eller ja...om man bortser från de 25 minuter vi spenderade i matkön...
Historia där det blev till att lyssna på fler tal, samt klottra sönder mitt naturblock. Det är sånt som händer...

Här fick jag också reda på att både de väntade pengarna och mammas pengar satts in... Typiskt.
Universum hatar mig verkligen...

Jossan och jag bestämde oss för att köra ett träningspass direkt efter historian och så blev det. Först passade vi på att spana in treorna som övade dans inför torsdagens bal. Looking good!
Vi körde lite styrka, det vill säga, dödade mina armar, men det var fortfarande skönt.
Eftermiddagsträning in me heart!

Tog mig hemåt och bytte om, pratade med mamma och en Nova som lärt sig säga hejdå,vilket antagligen är bra att kunna...typ... Sedan tog jag mig ner på stan och hämtade ut pengar. Nu är jag bankrutt, men Europa har åtminstone nått den riktiga, point of no return....

Nu har jag tjötat med min syster på telefon i en timme, oerhört givande.
Näst på schemat står mat, min "himmelska" köttfärssås från gårdagen. Awesome!

Sedan blir det väl naturplugg...antagligen...borde...vi får se...

// sir Vincent










6 kommentarer:

Frida sa...

Mycket bra låtar! Men du måste erkänna att dem som jag skickade var minst lika bra ;)

Frida sa...

Är det din skola på bilden förresten?

Frida sa...

Måste bara tillägga att jag inte behöver plugga något mer förrän i höst! Awesome!

Frida sa...

Visst är det kul att spamma med onödiga kommentarer? ^^

Emmy sa...

Hehe! Diggar din systers spammande xD För övrigt vill jag bara upplysa tant Agda att det var Ekonomen som skickade ut mailet och inte gymnasiechefen :P

Vince sa...

Frida, gå och lägg dig ^^

Emmy, same shit different names *hosthost* XD