onsdag 19 maj 2010

I need a second skin

Jag kanske talar till mig själv,
när jag säger att man borde stanna upp ibland och se.
För man lär sig ingenting på att blunda för sitt liv
och bara springa runt och låtsas att man ler.



Dagen har faktiskt varit bra.

Styrkelöp kanske inte var det bästa sättet att starta morgonen, särskilt när andningen inte riktigt håller måttet, men jag överlevde. Därefter var det tydligen matte, men eftersom jag spenderade hela lektionen med att stirra i taket, var det svårt att tro. Historia, där vi definitivt inte gjorde det vi borde ha gjort, nämligen jobbat med våra tal. Istället hade Petter, Sofi, Becca, Emmy, Christian, (mer känd som vår lärare), och jag en väldigt hetsig och intressant debatt som började med politik, men senare gled iväg till böcker och filmer. Mycket mer givande än att läsa om prostitution och trafficking.

Lunch, som enligt mig var helt-okej-god, om man bortsåg från de gummiaktiga champinjonerna och sedan en kaffe uppe på det. Sist men inte minst, blev det utvecklingssamtal med Stina. Kom egentligen inte fram till något vettigt, utan det var mest det gamla vanliga.
Avslutade dock dagen med att låna två böcker skrivna av Bali Rai eftersom jag älskade Rani & Sukh, samt Sofis min när jag viftade med dem framför ansiktet på henne, var klockren.

DAGENS GRODA:

"Fast det är ju faktiskt bra att Sverige får ett parti som Sverigedemokraterna... Då har vi ju alla idioter på samma ställe."

Traskade hemåt där jag än en gång skickade iväg intresseanmälan för olika jobb. Sedan kom plötsligt Stisse och knackade på och frågade om vi kunde visa lägenheten för den nya bandytjejen, Anna-Maja, som förövrigt kommer bli min ny "sambo". Fort som attan kastades kläder in i garderoben, innan de dök upp. Självklart blev det en massa bandysnack med mera och jag tror nog att det kommer bli kanon. Dessutom slipper jag byta lägenhet, yay!

Efter besöket, ryktades det om gratis frukt i samlingssalen så Marika och jag snabbade oss ner. Där hann det även bli en kopp kaffe samt lite prat med Ingegerd och Stisse.
Någon timme senare, blev det en shoppingrunda och det inhandlades lite matgrejer samt nya tandborstar. Så det kan gå.

Nu sitter jag här och varvar reportageskrivning med fifa-lir, varför inte liksom?
Jag börjar komma igång iallfall, om inte annat... Och så var det Stina som fått intrycket av att jag var duktig på att planera. Jo man tackar...

// sir Vincent

Inga kommentarer: