tisdag 25 maj 2010

Proud to be geek!

HAPPY GEEK PRIDE DAY!

Below is a list of the the "rights of geeks," created on the first Geek Pride Day in 2006:

1. The right to be even geekier.

2. The right to not leave your house.

3. The right to not like football or any other sport.

4. The right to associate with other nerds.

5. The right to have few friends (or none at all).

6. The right to have as many geeky friends as you want.

7. The right to be out of style.

8. The right to be overweight and short-sighted.

9. The right to show off your geekiness.

10. The right to take over the world.


Igår kom tydligen Tant Agda på besök och innan hon försvann, glömde hon ställa mitt alarm. Jag vaknade i morse med tanken:
"Hmm... Mitt alarm har inte ringt. Då ligger jag och drar mig tills det gör det."
Fem minuter senare tittar jag äntligen på klockan: 10:05
"HELVETE!"

25 minuter senare infann jag mig i skolan och ursäktade mig för Sanna för att få responsen:
"Ja, du ser lite nyvaken ut, men du är här nu iallfall."
Resten av lektionen spenderades i öppna datasalen där vi försökte engagera oss i KD's politik... Det gick sådär.

Vi åt lite lunch och sedan blev vi attackerade av en CUFare som började prata val och framtidsplaner... Människorna hade gröna clownnäsor, så jag kände mig lite obekväm...
Därefter var det naturkunskap. Vi tog chansen och smet snabbt iväg till biblioteket där vi spenderade hela lektionen med att rita fula gubbar... Givande!

Gympan var ungefär lika givande den... Vår klass ska tydligen dekorera aulan inför studenten, så vi spenderade hela 15 minuter i aulan innan vi fick gå hem. Jag klagar inte.

Jag tog mig hemåt och gjorde ingenting till strax efter 15, då Sofi dök upp. 20 minuter senare, kom Emmy och gjorde oss sällskap. Vi skulle ha gjort upp en budget, men istället blev det TV... Vi har problem...

Resten av dagen har jag spenderat med näsan i min bok, samt pratat med en trevlig amerikan på Omegle i brist på annat. Trevligt, trevligt.

I morgon är det tack och lov studiedag, vilket innebär sova och kristdemokratplugg. Yay...

Nej, nu ska jag nog se en film eller skriva... Fast, jag ska nog läsa ut min bok först...

// sir Vincent

Inga kommentarer: