onsdag 5 maj 2010

The point of no return...


Onsdagen började bra då vi fick tillbaka våra matteprov. Den här gången blev det ett G med endast 1.5 poäng under VG gränsen. I'm awesome! Jag har också räknat ut att jag därmed har klarat matte B, då jag inte kan bli underkänd även om jag failar nationella. Känslan är obeskrivlig!!
Sedan hade vi historia, som spenderades framför facebook och annat mindre vettigt... Har fortfarande ingen aning om hur jag ska lägga upp mitt tal, men men... Det kommer i sängen som farfar sa.

Lunch där det bjöds på vedervärdig pyttipanna, vilket ledde till en kopp kaffe och en fralla i Inas istället. Vid 12:30 var det sedan dags att gå på "Kick-Off" i aulan inför projektarbetetsdag. Det blev lite musik, lite tjöt från Medborgarskolan och sedan berättade Lollo, Lina och Linus om deras projekt, som bestod av en cykeltur på tre dagar mellan Nässjö och Västerås, för att sedan avsluta med fallskärmshoppning. Respekt!

Sedan var det då dags att gå runt och inspektera alla treors projekt. Det var oerhört trångt mellan tälten, men vi lyckades ändå genomföra tre varv. Det fanns många intressanta arbeten, men det som intresserade oss mest var de som hade tågluffat. Av dem fick vi ett par användbara tips, tillsammans med Lollos tips om att prata med Medborgarskolan. Sagt och gjort... Vi traskade till Inas och pratade med dem och här talar vi entusiasm. Nu ska vi försöka träffas så snart som möjligt för att diskutera hur de kan hjälpa oss finansiellt med mera och det "enda" vi behöver göra är att berätta om vår resa för Nässjös seniorer senare i höst.
Även om det kändes som att vi skrev ett kontrakt med djävulen, tror jag det kommer bli riktigt bra!!


Nu sitter jag här och är allmänt förbannad på Västerås kommun, samtidigt som jag försöker koncentrera mig på samhällskunskapen vi har prov på imorgon. Det går sådär...
Jag kommer nog misslyckas totalt, men jag orkar inte fundera så mycket på det, trots att jag verkligen skulle behöva minst ett VG...


// sir Vincent


2 kommentarer:

Emmy sa...

Om Blogger haft en "gilla-knapp" hade jag tryckt sönder den nu xD Jag tog Eurotrip bilden från dig nu förresten :P Usch... Har knappt pluggat något inför provet imorn.. Yeeey :D

Vince sa...

Jag sitter och läser igenom powerpointen nu, men ärligt talat så bryr jag mig inte hur det går...
(Räkna inte med att det låter likadant när jag fått ännu ett G XD)