måndag 10 maj 2010

When there's no hope left... You dance!

Sitter och skriver på mitt historietal om trafficking medan jag lyssnar på min "Summertime" spellista, som förövrigt blev klar just när solen gick ner...
Coincidence? Don't think so... The universe hates me!

Iallafall... Sitter och läser runt på alla möjliga sidor som handlar om trafficking och jag skäms seriöst över att vara människa. Jag har sagt det förr, men vad i hela friden är det som gått sönder i någons hjärna när personen kan utnyttja en annan människa på det här sättet? Det är ju bara att inse, det finns inget hopp för mänskligheten. Det har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas. Mänsklig utrotning verkar vara den enda lösningen...

Jag brukar säga att jag hatar människor och just nu är jag mer övertygad än någonsin. Inte hjälpte det heller att jag igår satt inne på Existenz.se och klickade mig vidare till en sida, full med videor på mord, våldtäkter, tortyr och självmord... Allvarliga och rent ut sagt, hemska saker som människor ser som underhållning.
Vad är det för sjuk värld vi lever i?

Passande nog dök just "Somewhere Over the Rainbow" med Israel Kamakawiwo'ole upp i spellistan...
Yet again, coincidence? Not a chance!
Det är universums sätt att håna mig...

Note to self: Nästa gång du ska välja valfritt ämne, välj något som inte får dig att vilja hoppa från Vallbybron...


Som jag skrev igår, har jag varit hemma hela dagen. Det är dagar som dessa jag prisar mitt beslut att inte läsa språk! Iallafall... Förutom att tappa den sista gnutta hopp jag tydligen hade kvar för mänskligheten, samt göra en spellista, har jag gjort absolut ingenting. Historian går dock framåt, sakta men säkert och jag tror det kommer bli bra till slut, även om jag låter som nästa Hitler, (bortsett från att jag vill utrota hela mänskligheten istället för bara en viss grupp...).

Förövrigt är det också "International Monty Python Status Day" idag, vilket innebär att man ska uppdatera sin Facebook-status och Twitter med berömda citat. Mina absoluta favoriter kommer här:


God: Every time I try to talk to someone it's "sorry this" and "forgive me that" and "I'm not worthy"..



[after slicing one of the Black Knight's arms off]
King Arthur: Now stand aside, worthy adversary.
Black Knight: 'Tis but a scratch.
King Arthur: A scratch? Your arm's off.
Black Knight: No it isn't.
King Arthur: What's that, then?
Black Knight: [after a pause] I've had worse.
King Arthur: You liar.
Black Knight: Come on ya pansy.

King Arthur: [after Arthur's cut off both of the Black Knight's arms] Look, you stupid Bastard. You've got no arms left.
Black Knight: Yes I have.
King Arthur: *Look*!
Black Knight: It's just a flesh wound.

[the Black Knight continues to threaten Arthur despite getting both his arms and one of his legs cut off]
Black Knight: Right, I'll do you for that!
King Arthur: You'll what?
Black Knight: Come here!
King Arthur: What are you gonna do, bleed on me?
Black Knight: I'm invincible!
King Arthur: ...You're a loony.

[King Arthur has just cut the Black Knight's last leg off]
Black Knight: All right, we'll call it a draw.
King Arthur: [Preparing to leave] Come, Patsy.
[King Arthur and Patsy ride off]
Black Knight: [calling after King Arthur] Oh, oh, I see! Running away, eh? You yellow bastards! Come back here and take what's coming to you! I'll bite your legs off!


King of Swamp Castle: When I first came here, this was all swamp. Everyone said I was daft to build a castle on a swamp, but I built in all the same, just to show them. It sank into the swamp. So I built a second one. That sank into the swamp. So I built a third. That burned down, fell over, then sank into the swamp. But the fourth one stayed up. And that's what you're going to get, Lad, the strongest castle in all of England.


BLOODY BRILLIANT!

Nej, om jag skulle ta och fortsätta med mitt deprimerande tal? Det blir nog bäst så...

// sir Vincent





Inga kommentarer: