tisdag 4 maj 2010

Sveriges svar på Forks var det ja...

Jaha, hur många dagar har det gått den här gången?
Fredag, lördag, söndag, måndag och tisdag... Räkna med ett inlägg i det längre laget...yay...


FREDAG:

Först måste jag bara försöka komma ihåg vad vi gjorde... Just ja... Dagens första lektion, svenska, skulle ha ägnats åt reportage, men Emmy, Sofi och jag satt och knåpade på vår stipendieansökan istället...
Engelska, där vi började skriva en uppsats om Rani & Sukh. Jag ägnade hela timmen åt att skriva en inledning, så vid nästa skrivtillfälle, kommer jag få det hett om öronen.
Därefter var det lunch, piroger, vilket är detsamma som veckans höjdpunkt. Fem av fem toasts!
En kort fredagsfika som vanligt, innan det blev projektarbete. Stina gick igenom konceptet lite mer ingående, men jag lyssnade inte så noga. Emmy lyckades även få ihop vår ansökan, medan Sofi och jag insåg att vi inte bidragit med något än så länge, eller ja, jag hittade Interailkortet... Iallafall är Emmy numera mer känd som organisatör, medan Sofi och jag är irritationsobjekt. Det börjar bra...
En kort stund senare, hade vi lämnat in vår ansökan i receptionen och det kändes lite som "the point of no return". Frågan: "Vad har vi gjort?", dök genast upp, men allt det här glömdes snart bort då det var dags för vår allra sista "riktiga" matteprov, nationella räknas nämligen som "påhittat"... Jag har förträngt hur det gick...

Dagen tog slut och jag drog mig hemåt för att packa. Traskade bort till stationen och tog tåget hem. Hela Valborgskvällen spenderades sedan med mamma och Captain, ätandes Ben & Jerry's medan vi diskuterade allt mellan himmel och jord. Fabulöst!


LÖRDAG:

Gick upp relativt tidigt och åt frukost. Vid 14 infann vi, (mamma, Lenny, Nova och jag), på Stora Torget i Västerås, tillsammans med ett "fåtal" andra sossar. Dags för första maj demonstrationer... Dock var det inte något drag alls i år och SSU var som bortblåsta... Men trots kylan, traskade vi vår lilla runda fram till Växhuset, där vi först möttes av två kostymnissar, hållandes varsin toblerone. Jag kan villigt erkänna att den var klockren!
Vi försökte sedan lyssna till de olika talarna, men Nova tyckte det var väldigt kul att försöka överrösta dem genom att "sjunga" sin vanliga "sång": BA BA BA BA BAAAAA
På vägen till bilen, stötte vi på det lite mer extrema vänstertåget. Dagens höjdpunkt var när en snubbe från det tåget gick fram och hotade MUFarna, som alltid går och sopar gatorna efter sosse-tågets framfart... Men det bästa var dock när min kära mamma kallade MUFarna för barnsliga! It made my day!!

Resten av dagen spenderade jag sedan i soffan, inlindad i ett täcke då jag hade en mindre feberfrossa. På kvällen piggnade jag dock till och det åts tacos i mängder. Sedan blev det Absolutely Fabulous tillsammans med en del nya musikupptäckte då mamma blev smått nostalgisk.


SÖNDAG:

Spenderade större delen av dagen med Ab Fab, hann se klart både säsong 3 och 4.
I AM THIN AND GORGEOUS!
Mot kvällen traskade dock Frida och jag bort till ICA och köpte på oss godis, samt Ben & Jerry's. Är det helg så är det...
Mer Ab Fab och därefter tror jag inte att vi gjorde så mycket mer vettigt...


MÅNDAG:

Det blev en tidig morgon då det var dags för tandläkarbesök. Gjorde egentligen ingenting, men med lite flyt, kommer jag få ta bort spiralerna redan i juli. YAY!
Sedan bar det av till mormor och morfar, där mamma dumpade mig och Nova innan det var dags för hennes tandläkarbesök. Morfar och jag passade på att ta en tur med bilen. Kopplingen är inte min vän...
Efter att ha kört runt runt på en övergiven parkering, åkte vi hem igen. Där bjöds det på god mat innan det var dags för mig och mamma att åka hem, hämta mina grejer och sedan åka till stationen.
Ju längre söderut tåget kom, desto gråare blev himlen för att sedan mötas av en tjock grå massa i Nässjö. Good to be home...


TISDAG:

Samhäll först ut och dagens lektion bestod av värderingsfrågor. Sedan hade vi klf-tid, där Jenny tog upp en massa saker som antagligen var relativt viktiga, men som ingen egentligen lyssnade på. Lunch, där det bjöds på goda vårrullar och sötsur sås. Naturkunskap, där vi skulle sammanställa vår skogspromenad som vi gjorde för ett par veckor sedan.
När vi sedan ska gå till gymnastiken, spöregnar och haglar det ute... Jag HATAR Nässjö...
Gympan blev endast teori, då alla projektarbetstält tog upp båda hallarna. Vi pratade friluftsliv och Sofi blev frälst... Väldigt givande!

Här hemma har jag inte gjort något vettigt. Har försökt komma på en idé till mitt historiearbete, men det står still... Istället har jag lyssnat på The Arks nya skiva på repeat och läst "En Vampyrs Bekännelser"... Jag klagar inte!


Tja, det var väl det... Projektarbetetsdag imorgon, ska bli intressant. Att vi dessutom slipper naturkunskapen, är ju bara en bonus!

// sir Vincent

Inga kommentarer: