fredag 7 maj 2010

Here I am, still in one piece

Det är dags för fredagsmys....


DAGENS LÅT

Då var äntligen engelska nationella över för den här gången, om vi då bortser från speaking, som inte känns lika oroväckande som de övriga delarna. Idag var det då listening och reading som var på tur och jag måste säga att facebook-gruppen,
"Vi som inte fatta ett piss av vad skotten sa på nationella...."
vilket också räknas som dagens höjdpunkt, får summera det hela!


Sedan var det lunch och fredagsfika som stod på schemat, innan det blev projektarbete. Vi pratade om projektarbetetsdag, vilket egentligen var allt vi gjorde... Därefter begav vi oss till biblioteket och letade upp en bok med stipendier som vi började gå igenom. Kanske det finns något vettigt...


Sista lektionen för dagen var som vanligt matte och det här var den längsta och tråkigaste lektionen jag någonsin varit med om... Det kan inte ha varit någon som lyssnade på Yousefs genomgång, bevisligen då de flesta satt och fnissade hela lektionen åt ingenting. När det äntligen var över, efter att jag spenderat en hel lektion till att fylla i rutorna i mitt anteckningsblock, begav sig Sofi, Emmy och jag hem till mig.


Vi kollade Förhäxad och Simpsons, innan vi i blåsten traskade ner på stan. Där blev det först kebabtallrik på Steak House, sedan en sväng till Hemmakväll och till sist bion. Alice I Underlandet hade nämligen Nässjöpremiär och för 75 riksdaler, fanns det inte ens tid att tveka.

Filmen... Ja, vad ska man säga?
HELT JÄVLA SUPERDUPER, FANTASTISK OCH UNDERBAR!
Om Avatar är den bästa filmen jag sett på år och dagar, var den här minst lika bra. Med andra ord: Tim Burton har gjort det igen!

Fuck this shit, 'cause I'm going to Wonderland!


Jag vill se den igen, nu på stört! Dock blir det i dålig kvalité, så jag får nog nöja mig med den tecknade versionen, som jag faktiskt aldrig har sett... Får se hur jag gör, nu när all min kreativitet och sug till att rita försvann. Aja, hann iallafall rita klart the Sonozaki Twins...

Jag saknar min onda tvilling QQ


I övrigt fick jag inte något jobb av Västerås Kommun, numera känd som mitt främsta hatobjekt, eller ja, strax efter Matematik och Justin Bieber...
Det här innebär också att min önskan om att få se Paramore live i sommar, inte kommer inträffa.

Därmed kommer jag spendera den 20 juni i min säng med Paramore på repeat, medan jag gråter störtfloder och tycker allmänt synd om mig själv...
Medömkan uppskattas inte!


Jaja, nu ska jag dränka mina sorger i saft, godis och bra musik, medan jag drömmer mig bort till Wonderland...

// sir Vincent




1 kommentar:

elleneriksson sa...

Och jag saknar Min goda tvilling! QQ