torsdag 27 maj 2010

Tystnaden som uppstår när någon är borgare...

Rubriken riktas inte till någon...
*hosthost*

Tog nyss en varm, lång dusch och jag kan utan att tveka säga att räknas som dagens höjdpunkt.
Jag gillar att dela med mig av irrelevant information...

Så, min dag började med att jag blev bestulen på en timmes sömn eftersom vi planerat in ett möte med...tanten...från Medborgarskolan. Efter en halvtimmes dötid i Inas och politiktjöt med Petter, dök hon äntligen upp.
Kom vi då fram till något?
Nja... Hon erbjöd oss 3000 kronor som finansiell hjälp, alltid något. Annars blev det inte så mycket sagt.

Därefter var det dags för engelska. Jag lånade en ny bok i brist på annat och spenderade hela lektionen med den upptryckt i ansiktet.

Lunch, som bokstavligen talat bestod av spya, med smak av köttgryta... Varför klaga på skolmaten liksom?

Sedan var det dags för den efterlängtade debatten... Jag vill påstå att Kristdemokraterna åkte på däng, då de helt enkelt inte hade några relevanta åsikter eller argument och jag har aldrig känt mig mer vänster. Det tog emot att sitta i alliansen och jag var ett flertal gånger på väg att förflytta mig till Vänsterpartiet. I belonged over there...

Dagen avslutades sedan med ett lättare styrkepass tillsammans med Jossan, där det nog blev mer tjöt än styrka. Men det behövdes!

Nu lyssnar jag på mitt älskade Ebba Grön samtidigt som jag sitter och finslipar min svenska rapport. Jag överväger improvisation, men samtidigt känns det bra att ha något med sig... Vi får se helt enkelt.

Annars längtar jag till sommaren...


Föreställ er Captain och Vince, iklädda varsin cape och höga av lycka, medan de dansar tills de stupar...
THAT IS LIFE, MY DEAR FRIENDS!

// sir Vincent

1 kommentar:

Frida sa...

Det skulle jag gärna vilja se! Sen kan ni ju alltid passa på att slå upp ett partytält i en rondell eller nåt och vänta på att "någon" kommer dit och river ner det för er ;)