torsdag 20 maj 2010

Hägglund for statsminister

Antingen är jordens undergång alldeles runt hörnet eller så är det Emmy som styr vädret... En värmebölja i Nässjö är nämligen oerhört misstänksamt. Just saying...

Om man då bortser från de skrämmande väderförhållandena, min envisa huvudvärk och högen med läxor som antagligen kommer sända mig rätt in i väggen, är livet underbart.


Passande...

För stunden sitter jag hemma och trotsar min huvudvärk genom att spela hög "sommarmusik" i väntan på att kaffet ska bli klart. En dag som denna är kaffe ett måste, det hör liksom till.
Sedan ska jag fortsätta med mitt reportageskrivande och rapportfixande. Hoppet om att jag någon gång ska göra saker i tid, är redan förlorat och begravt i närheten av jordens medelpunkt, vaktat av en stor trehuvdad drake som sprutar brinnande syra på varje liten organism som lyckas ta sig dit... Förlorat ja...

Nyss fick jag reda på att Hayley Williams, som för er icke-insatta sjunger i Paramore, har clownfobi. Det gjorde just min dag. Det är bara att inse:
CLOWNER ÄR ONDA!

Okej, jag ska inte tänka på clowner för då blir jag paranoid och det slutar oftast med att jag låser dörren, kryper ner under täcket med min innebandyklubba i handen och rycker till vid minsta lilla ljud... Jag gillar verkligen inte clowner...


Till något annat istället... Vad sägs om en kort beskrivning om dagen?

Vaknade upp en halvtimme innan klockan ringde då jag fick ett sms från min käre Captain med orden:
"Grattis på namnsdagen Carola!"
Tackar så mycket, det uppskattas, men du MÅSTE sluta tajma in dina sms till strax innan min klocka ringer... Det är inte okej QQ

Iallafall... Snoozade i en timme...1.5 timme...för att sedan fixa och dona lite innan det bar av till skolan. Möttes av ett kvavt värmetäcke så fort man klev utanför dörren, men jag tänker inte klaga.
Det är varmt. Det är sol. Det är sommar. Deal with it!

Första lektionen var engelska, där större delen av klassen satt och tjötade i 1.5 timme, då Jenny hade muntliga nationella med vissa. Dock började jag läsa min ny bok:
"The Angel Collector" av Bali Rai och jag älskar den redan!
Fick även tillbaka uppsatsen om "Rani & Sukh" och min haka slog bokstavligt talat i golvet när jag fick se betyget: MVG-
Den var ju kass...usel...horribel...helt enkelt fruktansvärd dålig...men jag klagar inte ^^

Därefter åt Sofi och jag lunch, för att sedan följa upp med en kaffe. Snart insåg vi att klassen inte har koll på något, då ingen egentligen visste när vi började nästa lektion... Sofi och jag gick dessutom åt fel håll först... Men vi behöver inte Emmy, inte alls!
Samhäll var det iallafall som gällde och vi fick tillbaka våra prov. Tydligen fick jag ett VG och jag vet inte om jag är nöjd eller besviken... MVG hade ju suttit riktigt bra, men det är antagligen för mycket begärt. Jag ska nog vara nöjd...
Efter att ha gått igenom provet, fick de som ville gå hem och jobba. Tre sekunder senare var jag på väg hem. Awesome!


Som sagt, nu ska jag dricka kaffe och skriva så att fingrarna glöder.
SCHOOL SUX!

// sir Vincent


Inga kommentarer: