tisdag 29 juni 2010

Man är inte mer än tjej

Jag måste sluta läsa historier som ger mig en sån där "warm and fuzzy feeling". Historier som helt omedvetet får dig att dra på smilbanden och använda den typiska frasen: "Aaw...". Okej, den känslan i sig har jag inget emot, utan det är vad som kommer därefter. Leendet övergår i en lättare depression medan chokladbegäret hastigt ökar, samtidigt som en tanke tar över helt:

Varför händer det aldrig mig?

Så nu sitter jag här i min ensamhet med en skål glass och tycker att livet är allmänt...tja, det är just det... Livet är något som jag för stunden inte kan sätta fingret på.
Samtidigt vill jag inte klaga, för större delen av tiden älskar jag min tillvaro. Så nej, jag borde inte klaga. Men så är man ju inte mer än svensk...

Det var väl allt jag hade att säga...skriva...för stunden. Dagen har varit rätt händelselös. Imorgon ska jag sätta igång med träningen så jag åtminstone får ut något vettigt av sommarlovet. Yup, det ska jag göra...måste göra.

Förövrigt har min bandyröv gjort att jag knappt kan ha några av mina gamla sidenkalsonger, vilket suger, för det är oerhört sköna att sova i... Skitliv!

// Vince

Inga kommentarer: