fredag 11 juni 2010

SCHOOL'S OUT FOR SUMMER!

I'm sitting here in my boring room,
it's just another rainy Friday afternoon.



ALICE SAYS IT ALL!


Såå... Sommarlov, äntligen, vilket innebär att jag nu avslutat mitt elfte skolår, vilket i sin tur innebär att jag endast har ett år kvar.
ETT ÅR KVAR. JAG HAR BARA ETT ÅR KVAR.


"Kom så går vi ner i källaren."
Förlåt, men Eivor förgyllde just min dag med att dyka upp i TV-rutan...


Om vi istället börjar med gårdagen...

Torsdag, oerhört givande dag.
Fika med klassen på morgonen, tillsammans med en "känner-du-dina-klasskamrater-lek"... Tydligen gjorde jag inte det. Eller ja, det gick ju inte helt åt helvete ^^
Vi kollade även klart på "Stolthet och Fördom"... Eller, Sofi, Jessica och jag satt mest och klagade på att det inte hände något medan Emmy blängde surt på oss... Sånt som händer!

Lunch därefter... Av alla maträtter de kunnat välja, valde de just tunna pannkakor... Det är som att tugga på en sula oO

På samhällen kollade vi klart på "Last King of Scotland". För andra gången idag, fick jag skäll av Jessica... På morgonen var det för att jag inte lagt dit mina hörlurar bland alla saker och nu var jag för lång... Men vi gillar Jessica ändå! Särskilt när vi än en gång bröt ihop i en mindre skrattattack ^^

Fick även veta mitt betyg i samhäll...VG...vilket var väntat. Dessutom var det sista lektionen i tvåan!! AWESOME!

Dagen tog slut och jag gick hem. Där gjorde jag ingenting, fram till att Fidde kom och hämtade mig vid 17. Vi köpte blommor och sedan åkte vi till Vallen, där vi satt och väntade ett bra tag. Till slut kom då Kicki, årets spelare, och vi delade ut både blommor och diplom. Det är tydligen sånt man gör som ordförande...

Hem igen, där Captain och jag startade upp varsin web cam. Det blev dans och utklädnad, tillsammans med en väldans massa tjöt. Underbart!
Vi planerade att ha en uppesittarkväll, men Tant Elsa, gick och la sig redan vid midnatt. TÖNT!

Själv kom jag inte i säng förrän runt 2, men det var det värt.


FRIDAY!!!!!!!


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA XD
Phoebe har gjort en hemmagjord "The Book of Shadows", medan alla tre är fast på ett mentalsjukhus. Jag gillar det här avsnittet!!

Hrm...tillbaka till dagen...
Först på morgonen träffades klassen utanför A204 där Stina pratade lite kort.

Jag fick en smärre chock när Stina plötsligt kom fram till mig med en bok.
"Bengt och jag tyckte att du borde läsa den här."

Min första tanke var:
"Vad har jag nu gjort?"

Men det visade sig att det var boken "Mig Äger Ingen" som utspelar sig i Västerås, därav anledningen till att jag skulle läsa den. Man tackar!

I aulan bjöds det sedan på lite musik, tal från gymnasiechefen samt stipendieutdelning.
Höjdpunkten var jublet när gymnasiechefen påpekade att treorna skolkat för att åka på klassresa, samt den 94-årige aktiestinsens skämt. Han är ju då för underbar!

Och bestämmer sig SPA08 för att åka till varmare breddgrader i trean, finns det inte en gymnasiechef i världen som kan stoppa oss. SUCK ON THAT!


När allt var klart, efter "Den Blomstertid Nu Kommer", traskade Emmy, Sofi, Becca och jag ner till stan för att ta en fika på Thimons. Där blev vi sittande i nästan 2 timmar, diskuterandes allt från Disney-filmer, situationen i U-länderna och skola.
Är vi samhällare, eller vadå?


Nu sitter jag här hemma och som ni kanske märkte, kolla på Förhäxad. Så fort det är slut, ska jag börja packa och städa här hemma. Det är så man ska spendera första fredagskvällen på sommarlovet!

// sir Vincent

Inga kommentarer: