lördag 5 juni 2010

Standing on the edge of summer

Torsdag..............

Morgonen började med engelska och äntligen fick jag göra det muntliga nationella. MVG jao! De andra två delarna gick dock åt helvete, så oron för att få ett VG i engelska B gick från 0 till 100 inom loppet av 10 sekunder... Inte en uppskattad känsla.

Lunch där det bjöds på ännu en röra som var halvt ätbar, för att sedan ta sig an rollen som politiker inför samhällslektionen. Dock var jag inte alls på hugget och insåg ganska snabbt att större delen av klassen verkar vara blå... Tacka vet jag Carro!
I'M A RED LEFTY!

Efter själva lektionen blev det en desto hetsigare debatt vid skåpen, något vi har en förmåga att göra...

Traskade hemåt och möttes av fullt hus. Halva familjen Nilsson plus Anna Månsson befann sig i lägenheten och det var balyra på hög nivå.
För min del blev det dock en lång diskussion om bland annat bandy och studenten med Månsson medan Marika fixade och donade innan de begav sig mot parken.

Strax innan 18 traskade jag själv ner på stan för att, tillsammans med resten av Nässjös befolkning, ta plats vid röda mattan. Med iver väntade jag tillsammans med Sofi och Jossan, och tillslut kom de första paren. FANCY!
Marika gick självklart sist, antagligen för att inte bryta Malins trend från förra året...
Det är inte varje dag en hel stad samlas för att spana in uppklädda studenter!

Kvällen sedan spenderades...tja, jag gjorde inte så mycket egentligen... Runt halv tio dock, tog Martin och jag en sväng förbi Högland och lämnade kameran till Marika, för att sedan bege oss till Casablanca där det blev pizza. Varför inte liksom?

Sedan blev det lite av en uppesittarkväll, helt utan anledning. Men det är så det ska vara.


STANDING ON THE EDGE OF SUMMER!



Efter torsdag kommer fredag.............

Skoldagen började klockan 10, då klassen samlades i aulan. Den första halvtimmen spenderades med att blåsa upp ballonger i mängder innan hälften drog iväg på blomjakt, medan den andra halvan stannade för att fixa och dona på plats.
Tror dagen slutade strax innan 13 eller så och resultatet var slående. Aulan har nog aldrig sett så bra ut inför en student. Inte enligt SPA08 iallafall ^^
Fick också veta att jag lyckats få MVG i engelska B iallafall, vilket var en stor lättnad.
Life is good!

Sedan blev det en snabbvisit i lägenheten med Emmy och Sofi, där Malin hade lyckats gömma sig. Som jag saknat henne.
Det utbyttes några ord innan Emmy, Sofi och jag begav oss mot staden. Vi traskade runt, runt, åt mjukglass och lite annat. Vädret var på topp och när vi väl bestämde oss för att traska hem till Emmys syster, var det inte nådigt i värmen. Men vi överlevde och efter att ha lånat med oss ett par filmer, fortsatte vi hem till Sofi.

Där blev det först ett försök till budgetplanering, eller mer, ett försök att hitta boende i London. Svenska Kyrkan, here we come...
Sedan blev det mat framför Eurotrip, en film som var given. En film, förvandlades snart till fyra, Corpse Bride, Cast Away och Scary Movie 2, och vips så var klockan 3. Emmy och jag bestämde oss för att det var dags att bege oss hemåt och efter en "kortare" omväg, sade även vi hejdå. Själv traskade jag genom ett öde Nässjö för att sedan vara hemma strax efter 4, då solen nästinill var uppe. Godmorgon och godnatt så att säga...


Lördagen so far............

Blev väck vid halv 9 av ett sms från Marika som ville ha värktabletter. När jag väl lyckats rycka upp mig och vakna, får jag ett nytt sms som säger att det inte behövs. Om det inte vore för att du tar studenten idag, hade du INTE kommit undan med det...

Vid 13 rusar de ut.... Jag har redan huvudvärk, kaffet är slut och jag har sovit alldeles för lite. I eftermiddag bär det även av till Målilla för att fira Marika. Det känns som att det kommer bli en lång dag...


// sir Vincent


Inga kommentarer: