onsdag 16 juni 2010

Sommarlov på riktigt

Dagen har varit bra!!

Om vi bortser från morgonen, då jag blev väckt runt 7, av en skrikande bebis och två irritationsobjekt till katter... Det slutade med att jag i ren protest gick och la mig i mammas och Lennys säng, mestadels för att katterna drev mig till vansinne oO

Vaknade sedan runt 12, då jag sakta men säkert lyckades motivera mig själv till att ta mig ur sängen. Frukost och en massa annat, innan jag runt halv två tog cykeln till Vallby Friluftsmuseum, där jag mötte upp Eivor och Helena. Vi började leta efter våra hårt arbetande kamrater, och efter att ha stört Angelica, som satte upp gardiner, hittade vi husmor...eller något...Ellen. Dock sprang hon in i sin lilla stuga och gömde sig när hon såg oss, vilket gav minuspoäng.

Oh, Captain, me Captain...

Vi tjötade lite med henne, innan vi fortsatte till...hmm...Gastlisa...Spiklisa...whatever...tokiga gumman Olivia... Där fick vi röda prickar i pannan, något som skulle föreställa fladdermusblod, men som egentligen var nyponsoppa och karamellfärg. Sedan fick vi mixa ihop en örtpåse, som förövrigt luktar alldeles för mycket, samt stoppa linfrön i fickan för att kunna kasta dem på gastarna vi med största sannolikhet skulle möta på vägen.

Vi hann även med ett besök på prästgården, innan vi letade upp Ellen och Angelica igen.

Vincent: "Justja, jag glömde en sak." *gräver i sin ficka*
Ellen:
"Vad?"
Vincent
: *Kastar och skrattar*
Ellen: "Haha, aj! Vad är det!?"
Vincent: "Linfrön. Hahaha~"
Ellen: "Är det mot häxor...?"
Vincent: "Det är för att hålla gastar borta."
Ellen: "Åh.."
(taget från Captain, just in case you were wondering...)

Det var nästan dagens höjdpunkt.


Vi tjötade lite till, innan vi sade farväl och begav oss hem till Eivor. Vi bestämde oss snabbt för att äta något och det slutade med att vi for till Gränden, där vi tryckte i oss pommestallrik och sallad, samtidigt som Eivor antagligen fick i sig hela deras årsförbrukning av bröd...
Mat är bra!

Därefter cyklade vi tillbaka till Eivor. Helena lämnade oss, men Eivor och jag sörjde inte för det, utan istället började vi kolla på Kenny Starfighter-filmen i brist på annat, samtidigt som vi åt ännu mer. Efter halva filmen tröttnade vi och begav oss till Blåsboskolan, där vi bosatte oss på en bänk och pratade om allt mellan himmel och jord, samtidigt som vi än en gång konstaterade att vi har precis samma åsikter om i stort sett allt. Inte för att det hindrar oss från att ha hetsiga diskussioner...

Efter ett bra tag, bestämde vi oss för att införskaffa kakor. Vi traskade bort till ICA, där vi inhandlade chokladmuffins och varsin munk, innan vi gick till ån där vi satte oss på en bänk och åt, samtidigt som Eivor njöt av ett faktum att hon var smalare än alla människor som joggade förbi oss. Det är ju också ett tankesätt...


Efter att ha slukat vårt byte, samt spenderat en kortare period på gräsmattan, gick vi tillbaka till Eivor, där hon absolut skulle äta ännu mer. Efter en stund, blev vi bjudna till Olivia för lite film, så vi tog ännu en promenad. Min kära väninna såg ljuset ett flertal gånger och lovade sig själv att aldrig mer svulla, medan jag skrattade skadeglatt. Jag är ond.

Film hos Olivia... Det började med "Fyra Bröllop och En Begravning"... Eivor och jag kom fram till att vi borde gifta oss, då det tydligen är vad man gör när det tar slut på samtalsämnen... Vi insåg snart att det inte skulle sluta bra och gav genast upp idén.
Olivia tröttnade dock och istället blev det någon optimistfilm, som bara var allmänt pinsam...



Hon var så äckligt glad och allmänt dryg hela tiden, så Eivor och jag gav upp efter hälften och traskade tillbaka hemåt.

Vi sade adjö och sedan cyklade jag hem till mig, där jag möttes av två aggressiva katter i hallen, som tydligen bestämt sig för att göra min natt till ett helvete genom att bita mig i vaden och vara allmänt dryga... Jag överväger att stänga in dem i badrummet, men då blir det antagligen ett jävla liv...synd...

Nu sitter jag än en gång och lyssnar på "A Little Respect" på repeat... Den är lika bra fortfarande och klippet jag lade upp igår, gör mig glad. Livet är bra!

Förövrigt lyckades Eivor, mot alla odds, övertala mig att spendera nästa vecka i Renbergsvattnet, mitt ute i ingenstans, och därmed rädda henne från att dö av tristess...
Det kan bli kul.
Dock brukar vi inte vara bra på att följa planen, så vi får se hur det blir med det ^^


I morgon väntar tandläkaren, banken och Captain...
Excellent!

- Vince


1 kommentar:

elleneriksson sa...

Fan, jag undrar om det är okej att vara så där sexig på jobbet... XDXD