onsdag 9 juni 2010

Stunder då livet känns som mest meningsfullt

Har just läst ut "The Short Second Life of Bree Tanner"... Internet laggade mitt i alltihop så jag fick starta om datorn och sedan sitta och bläddra fram 170 sidor, medan ett flertal svordomar lämnade mina läppar, för att upptäcka att jag hade hela 7 rader kvar att läsa... Ironi är underbart.

Iallafall så var den helt klart värd att läsa om man läst hela Twilight-sagan. Kan dock inte säga att den är i närheten så bra som de andra böckerna, men så har de ju lagt ribban ganska högt också...

För er som inte orkar eller har råd att köpa den:




Från Eclipse Soundtracket... It is awesome!!


Nej, om man skulle köra en liten update?

Måndagkväll spenderades till större delen ute i Anneberg, där det vi skapade historia med RosaBollens första årsmöte. Själv blev man vald till ordförande, så till vintern kommer antagligen min BoIS-familj äta upp mig eller något... Men det är sånt som händer.

Väl hemma igen, spenderade jag resten av kvällen i fosterställning i min säng, gråtandes över huvudvärk och naturkunskap. Vi gillar sådana stunder.
Därmed blev det heller ingen skola för mig igår, utan istället passade jag på att skriva klart min naturrapport, som blev katastrofalt dålig... Sak samma. Resten av dagen gjorde jag egentligen inget särskilt. Passade på att tvätta lite när så många maskiner stod tomma... Rebell.

Idag däremot, har det då varit en oerhört givande dag. Började morgonen med lite innebandy, sista träningen med bandygym för terminen. Sorgligt.
Sedan var det matte, eller ja, betygssamtal... Ett starkt G, endast 3 poäng från att få ett VG i slutbetyg. Jo, det svider litegrann... Huvudsaken är dock att jag klarade Matte B och lektionen idag går till historien som mitt livs sista mattelektion. Jag kunde inte varit lyckligare!

Därefter blev det biblioteket, där jag passade på att låna 4 böcker på engelska inför sommaren.
Ett kort besök på historian, MVG i slutbetyg, för att sedan återgå till biblioteket för att ta sig an den svenska avdelningen. Listan utökades till 10 böcker, så nu känner jag mig relativt redo för sommarlov.

Vi avslutade dagen med lunch, som för en gångs skull var riktigt god, för att sedan börja finslipa vår budget. Bengt trodde jag skulle rymma iväg med en engelsman, medan Jenny var allmänt imponerad av våra planer. Och nej, jag tänker inte rymma iväg med en engelsman... Jag tänker rymma iväg med första bästa människa som pratar med brittisk accent. Believe it!

När vi fått nog, mumlade Emmy något om choklad och vips var man på väg till Coop med henne. Choklad blev det, Marabou Polka och Toblerone (måste ju stödja Mona, eller hur Emmy? ^^). Vi sa adjö och sedan traskade jag hemåt i regnet.
Placerade mig framför teven, för att sedan luta mig tillbaka och läsa Bree Tanner. Dock tog jag en timmes paus där det blev en lite powernap, innan jag fortsatte.
Nu är det ju nästa läggdags så man orkar med den otroligt krävande morgondagen - fika och film. Life as it should be.

// sir Vincent

Inga kommentarer: