fredag 18 juni 2010

Mitt liv är fulländat

Efter tre månaders ren plågan, kan jag äntligen dö lycklig...

"Cherrie Currie. Cherry bomb. Sex kitten. Birgitte Bardot in a trailer park. Joan Jett. The rock 'n' roll heart, street tough brunette. Sandy West. Miss California with a joint in her mouth and a chip on her shoulder. Lita Ford. The love child of Sofia Loren adn Ritchie Blackmore. You do not wanna fuck with Lita."


THE RUNAWAYS!

Tro det eller ej, men den nådde upp till mina förväntningar och det finns en stor chans att jag ser den igen i morgon. Yes... I might do that...

Joan Jett: I wouldn't, man. It's a lose-lose situation.
Band Member: How's that?
Joan Jett: Well, if you win, you beat up a girl. If you lose, you got beaten by a girl.
Sandy West: A teenage girl.



Nej, en kort uppdatering sedan sist kanske?

Igår var det onsdag... Jag var hos tandläkare, vilket måste varit det mest meningslösa besöket hittills.
"Tyvärr finns det inget vi kan göra för att fixa det..."
Vilket innebär att jag nu måste gå runt med ett jävla köttsår i kinden i två månader till för att tandläkaren är helt jävla inkompetent.
Och ja...där fick jag ta ut lite ilska...

Sedan blev det en halvdag med mamma och Nova på stan. Egentligen gjorde vi inget, men det lite tid med mamma är ju aldrig fel.

På kvällen sedan, drog jag hem till Captain, som tydligen kan köra bil, all of a sudden... Jag känner att jag ligger lite efter på övningskörarfronten...
Vi kollade på She Devil, som inte alls var lika kul som den var för 7 år sedan... Dåligt.
Det blev också Dear John, som jag rekommenderar starkt!
Som vanligt hann vi också med att gunga, samt prata om allt mellan himmel och jord. Bland annat började vi planera vår framtida lägenhet...
Mycket bra kväll!!


Idag var det torsdag... Vaknade upp hos Captain någon gång runt 12.
Det blev engelsk frukost, bacon and eggs, till hög musik, precis som det ska vara.
Sedan passade Captain på att klippa av mitt hår, något som verkligen behövdes och inte failade hon heller. Hallelujah!
Därefter gjorde vi väl i stor sett ingenting i ett par timmar, innan jag till slut begav mig hemåt.

På kvällen fick jag dock ett mindre sammanbrott då jag kände att det helt enkelt var "too bloody crowded" hos mamma, så jag traskade hem till pappa istället. Dessutom saknade jag pappa...

Nu ligger jag i min SÄNG och är fortfarande helt lyrisk över The Runaways.
Nu ska jag bara läsa Joan's och Cherie's böcker... Ska nog ta och leta upp dem på en gång.

Nej, läggdags snart kanske... I morgon ska det grillas för första gången, tillsammans med större delen av Femman. Det är tamejfan på tiden!!

Tja... Det var väl allt jag hade att säga... Visst ja...
UPPDATERA ERA BLOGGAR MÄNNISKOR!
Sådär ja...

- Vince

1 kommentar:

elleneriksson sa...

MYCKET bra kväll! :T:T