onsdag 2 juni 2010

Vi skriver historia och vi gör det snyggt.

För en gångs skulle har jag inget att göra...eller ja...inget som måste göras idag iallafall...

Vad har då dagen bjudit på?
Förutom strålande sol och klarblå himmel, tro det eller ej...

Började dagen med träning, innebandyturnering. Jag stod i mål i brist på annat och fick välkomna två nya blåmärken i form av en innebandyboll... Som jag saknar bandyn!

Matte därefter och Yousef gick igenom nationella igen... Jag lyssnade inte, utan satt mer och störde mig på att han skrev gånger istället för plus. Oerhört givande!

Historia därefter. De sista talen hölls och vi fick tillbaka våra betyg.

MVG+
"Extra plus för ditt engagemang i texten och vid uppläsning."

Med andra ord, jag fick ett plus för att jag var så nervös att jag nästintill grät... Vi gillar!

Det sista vi gjorde var att se hur mycket vi kunde om 1900-talet... Emma, Emelie, Petter och jag lyckades komma tvåa. Hej och hå!

Lunch, där det bjöds på något sörja och sedan naturprov. Sista provet i år två och jag misstänker ett stort IG... Man behövde 5 poäng för att få ett G, men jag har mina tvivel... Whatever...


Sedan hände det något historiskt.


BYE BYE MATH! I WON'T MISS YE!


Kom hem och spenderade ca 90 minuter på balkongen med min bok och en kopp kaffe. Lakanet blev en kräfta... Fast jag misstänker att jag kommer vara lika blek igen i morgon...

En dusch på det och sedan en promenad runt Ingsbergssjön med Marika, i solskenet.
När det är sådant här väder, är Nässjö faktiskt en mysig stad. Synd att det inte händer så ofta...

Nu har jag precis rensat mitt rum på papper och skräp samt börjat plocka ihop saker som jag ska ha med mig hem om 1.5 vecka. Fabulöst!
Och nu har jag tråkigare än vanligt... Lösa lite korsord kanske? Oj oj oj, vad ambitiöst...
Nej, det blir nog till att skriva. Jag saknar min karaktär och börja känna en viss abstinens... Jag är alldeles för besatt av skrivandet... *suck*

// sir Vincent

Inga kommentarer: