måndag 21 juni 2010

När natten blir till dag

Tittade just på klockan och såg att den redan är sex, vilket innebär att jag nu varit uppe i lite mer än 3 timmar. Den här gången tog det mig ungefär en hel vecka att vända på dygnet, vilket är ett framsteg när det gäller mig.

Förövrigt vill jag passa på att skälla lite på mig själv, för att ha uppmanat folk att uppdatera sina bloggar, för att sedan försummat min egna blogg sedan dess. Way to go Vince!

Iallafall....



FREDAG:

Vaknade upp hemma hos pappa och gjorde i stort sett inget vettigt under dagen. På kvällen bar det dock av hem till Captain, där det var dags för en gammal klassiker; grillkväll med Femman...eller ja...Fab 5...
Det var kul att träffas hela gänget igen, då det var ca ett år sedan det hände. Vi tog ifatt lite förlorad tid, uppdaterade varandra, åt och skrattade.
När det sedan bara var Captain, Kajsa och jag kvar, började vi kolla på Wall-E... Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här, men jag är förälskad i en robot. KAWAII QQ
Kajsa begav sig hemåt efter ungefär halva filmen och kvar var Captain och jag. Vi kollade klart på Wall-E, för att sedan titta på den efterlängtade Naruto-filmen. It was good!! Fast de gjorde inte min loverboy rättvisa :B

LÖRDAG:

Vaknade upp lite för tidigt och var lite för pigg, då Captain skulle till jobbet. Sucks to be her, I guess ^^
Fick skjuts hem till pappa, där jag började kolla på Naruto, för första gången på ett halvår. Kände att det var dags nu...
På eftermiddagen tog jag en välbehövd powernap, vilket i stort sett var dagens höjdpunkt. Runt 18-snåret, traskade pappa och jag hem till mamma där det var grillfest på gång. Det blev en väldans massa folk och god mat, men själv tröttnade jag efter ett par timmar. Vuxna blir alldeles för dryga och larviga när de fått lite alkohol i kroppen...

SÖNDAG:

Sov lääääänge.... Gick upp och åt frukost, för att sedan gå och lägga mig igen. Lyssnade på Paramore i någon timme och tyckte allmänt synd om mig själv. Tittade på 4o Days of RIOT! och tyckte ännu mer synd om mig själv... Livet sög!
På kvällen lyckades jag iallafall rycka upp mig tillräckligt för att busa en stund med Nova, samt vara lite social.
Senare på natten, kollade Frida och jag på The Runaways. Trots att jag nu bara sett den två gånger, kan jag ändå placera alla låtar från soundtracket i själva filmen. Det är rätt bra för att vara jag! Förövrigt är det klart en av de bästa filmerna jag någonsin sätt!
ME LOVE LONG TIME!!

MÅNDAG:

Blev väckt av mamma någon gång runt 10 eller så... Somnade om och vaknade strax innan 15. Livet är bra!
Hittills har jag inte gjort något, vilket känns lovande. Senare ska jag hem till pappa, där jag antagligen inte heller kommer göra något. Givande...


Det var väl min helg i korthet... Oerhört spännande, eller hur?

Universum hatar mig i största allmänhet... Beviset ligger i det faktum att mitt favoritband och en av favoritskådisarna befinner sig i Sverige. Ironi tror jag det kallas... Jag känner för att skjuta mig i foten...


Hayley Williams:
"Holy Sweden!!! Favorite show of this run so far. I can't wait to come back here. Thx for a great show!"

Hon vill ju åtminstone komma tillbaka... Alltid något.


Nej, nu ska jag ta och göra av med lite kreativitet eller något. På grund av allmän lathet, kanske det blir en film istället... We'll see!

// Vince

Inga kommentarer: