torsdag 15 maj 2008

15 maj: Nässjö

Klockan ringde 4 i morse, vaknade ovanligt pigg. Gick dock inte upp förrän halv 5, och då var det helt plötsligt bråttom. Halvsov lite på tåget till Norrköping, och lyckades somna helt på tåget till Nässjö. Tiden gick fort iallafall :)

Väl framme blev vi hämtade på station av Hasse, en av instruktörerna. Vi träffade de andra människorna och fikade när vi kom till skolan. Sen var det det dags för lärarna och annan personal att presentera sig. Sen berättade Lina och Viktoria, två 3or, om hr det var att gå där och så. Efter alla var klara, var det dags att gå iväg och checka in programmet. Tyvärr var jag väldigt mobbad, då alla SPare hade valt ekonomi, utom jag. Menmen, fick lite info ändå, iallafall var de håller till :P

Lunchen var helt okej, bra mycket bättre än Giddes iallafall :D Efter lunch hade vi ett kort teoripass, och sen dags för fysen. Inte speciellt jobbig ändå, trodde det skulle vara mycket värre. Vi gick bara igenom övningarna som vi ska köra i sommar, och finslipade tekniken lite. Det bästa var att jag inte var sämst tränad, och jag var definitivt inte minst vig :D haha.. Kan ju nämna att det var jag och typ 10 killar :P

Efter fysen var det dusch som gällde. Kände mig lite ensam i det stora omklädningsrummet (A) Men så var det sen dags att gå till boendet och träffa föräldrarna igen. Där gick dom igenom lite hur det låg till, samt att Anna & Lina pratade lite om hur det varit för dom. Sen fick jag en privattur upp till Linas lägenhet, eftersom det antagligen är där jag kommer bo. Helmysigt :D Kommer antagligen få bo med hennes roomie, Malin, som börjar 3an i höst, då Lina slutar. Men det kan bli kul, slipper korridoren iallafall :)

När vi kände oss klara, blev vi skjutsade till en pizzeria i "centrum". Stora och goda :D haha.. Sen var det bara att hoppa på tåget för att komma hem. Ska bli skönt att få gå och lägga sig :D

Nattinatti

Inga kommentarer: