lördag 10 maj 2008

9 maj: Flogging Molly

Idag var det då äntligen dags för att se Flogging Molly :D
Tänkte sammanfatta dagen lite kort, (försöka iallafall):

Stockholm: Vi traskade runt i gamla stan. Käkade kebab och glass :) Pappa köpte mig en minibuddha :D Annars hände inget.

Djurgårdsfärjan: Tog den över till Grönan. Satt brevid en engelsman med underbart blåa ögon :D Det var inte helt fel ;)

Grönan: Vi strosade runt lite. Höjdpunkten var när vi gick förbi ett stånd, och tjejen som står där skriker: "Vill kärleksparet ha en lott kanske?!" Pappa gick fram och sa att, nej, jag är ute med min dotter. Hon viskade ett förlåt, och blev tyst. Frågan är om det var jag som såg äldre ut, eller pappa som såg yngre ut xD haha..
Vi var inne i Lustiga Huset en vända. Det var inte alls särsklit lustigt. Annars gjorde vi inget, då varken jag eller pappa är något större fan av karuseller.

Tyrolen: Där konserten skulle vara. Insläppet var strax efter kl 18 tror jag. Vi gick in, köpte en tröja och stod och väntade. Pappa frågade vakten när FM skulle komma upp på scen, han svarade 22. Suck och stön! Vi traskade runt lite till bland karuseller och stånd samt tog och käkade lite. Gick in igen strax efter kl 20.

Konserten: Först spelade förband nummer 1, Tysta Mari. Härligt att få höra äkta svensk punk :) Efter det kom det andra förbandet, Pepper. Dom var lite wanna be RHCP, men de nådde inte riktigt upp till den nivån. Fast det var helt okej ändå. Några minuter efter 22 klev iallafall FM upp på scenen. Tänk er över 1000 fulla personer under samma tak. Det är varmt och kvavt. Ett irländskt punkband på scenen, som dessutom sjunger om att supa och slåss. Ta det gånger 10, så vet ni ungefär hur det var. Alla sprang fram och tillbaka, hoppade och skrek. Sjukt galet, sjukt bra och sjukt jävla UNDERBART :D
Så tack för en helkul dag papps :D Detta vill jag göra om, helt klart (Y) :D :D

Flogging Molly, Tysta Mari & Pepper

Inga kommentarer: