fredag 30 maj 2008

30 maj: I wanna Rock and Roll all night

Idag var det då dags för KISS :) Vid 13 drog vi iväg till Stockholm, d v s, mamma, Lenny, moster och jag. Efter 5 minuter i bilen med min moster, ville jag strypa henne. En riktig höjdare att åka nånstans med henne. Hon kan inte vara tyst, oroar sig för allt, och springer på toa en gång i halvtimmen oO Sen, när hon för 11e gången frågar hur det är med mig och påpekar att jag inte pratar, var det nära att brista.. Men lyckades hålla tyst fram tills hon gick på toa, då man kunde skratta åt henne tillsammans med mamma =P haha.. elak, javisst (A)

Vid 17 blev vi iallafall insläppta på Stockholm Stadion, efter att ha traskat runt lite och käkat på Östermalm :P Två förband lirade, Happypill och nåt som jag inte uppfattade namnet på, de lät helt okej. Strax innan 21 kom iallafall KISS ut på scenen. De körde igång direkt, och lyckade få igång alla 30 000 i publiken genom att säga att Stockholm var så mycket bättre än Helsingfors xD haha.. De lirade i ca 2½ timme. Under den tiden hade de hunnit med både fyrverkerier, gitarr-, trum- och bassolon och "flygturer" m.m..

Det här var verkligen en upplevelse. Det största jag någonsin varit på, helt klart :D Dock slog det inte Flogging Molly, kan bero på att jag egentligen inte är något större KISSfan. Så efter en riktigt kul kväll, var vi hemma i Västerås igen strax efter 1. Då var det bara att hoppa i säng. Lyckades somna, trots mistluren i öronen :P haha..

Inga kommentarer: