tisdag 6 maj 2008

6 maj: Vilken dag

Dagen började inge vidare. Vaknade med halsont och täppt näsa och kände mig redo för att hoppa från Vallbybron, men då hade jag ju missat matte nationella. Så jag ryckte upp mig, hällde i mig en stor kopp med te med honung och 5 ml hostmedicin innan jag satt mig på cykeln.

I skolan var nästan alla smått nervösa. Provet började.. När jag var frammed vid sista talet gav jag upp, kände att min hjärna inte riktigt var tillräckligt vaken för att tänka så långt. Så stolt över mig själv att jag iallafall skrivit en uträkning på varje tal, gick jag fram och lämnade ifrån mig provet.

Nu hade vi världens hål, och eftersom någon hade ett stort behov av choklad, blev ICA vårat nästa mål. Efter det smugglade vi in chokladen på Runes, och satt där i kanske 40 min eller så. Vi gick tillbaka till skolan, och det blev lunchdags. Eftersom mina kompisar ser det som ett nöje att lassa upp grönsaker på min tallrik, gick jag och satte mig med tallriken full med grönt. Pumpan var ingen större hit, men det andra slank ner.

Efter lunchen spelade vi lite basket, hade klassråd, svenska och biologi. Inget spännande där, förutom fågeln utan fötter på biologin xD haha..

Jag, Kajsa och Madde tog sen en tripp ner på stan. Kajsa skulle hämta sina glasögon. Sen tog vi en snabb fika på MunkoMuffin, mumsmums. Sen bar det av hemåt. Väl hemma såg jag morfar grävandes i vår trädgård, och jag kände mig helt plötsligt jätteglad och kände för att ge honom en bamsekram, (inte ofta det händer). Pratade lite med honom innan han åkte hem.


Sen ringde Frida från SSU och frågade om jag ville ställa upp som volontär på en välgörenhetskonsert på lördag. Eftersom jag inte hade några planer, ställde jag upp. Kan bli riktigt kul :)


Hade dessutom fått ett brev från kommun idag också. Sommarjobb nästa :D Fy faan vad skönt, då har man lite extra fickpengar i sommar :)


Nu ska jag snart hem till mormor och morfar. Gick frivilligt med på att kratta lite mossa för en hundring. Varför inte? :P Senare ska jag hem till pappa och sega.. Känns som vi inte träffats på jättelänge, trots att jag var där igår. Menmen..

Inga kommentarer: