tisdag 2 juni 2009

Kayoubi

Förmiddagen: Sugoi! Sugoi! Sugoi!

Solen sken och det var oerhört varmt. Vid halv 9 samlades lag Bandytjejer för att börja tagga inför matchen mot fotbollstjejerna. Även två bowlartjejer fick hoppa in i vårt lag p.g.a. brist på folk. Som uppvärmning mötte vi först varann i beachvolleyboll.. Varmt, svettigt och jobbigt. Jag stod i mål, och fan vad kul det var :D Dock förlorade vi med 3-1.. 

Andra matchen var mot basketjejerna, nu var det vinna eller försvinna. Med inställningen, "vinner vi inte nu, tar vi livet av oss", gick vi laddade ut på planen. 1-0 & 2-0 till oss, och det såg ljust ut. Dock lyckades vi tappa, och när matchen var över stod det 2-2. Dags för straffar. Nästintill alla i båda lagen skjuter över -_-' Men tillslut får de in en boll och vi förlorar.. Besvikna och smått tjuriga gick Lollo, Marika, Jossan och jag till gymmet istället medan fotbollstjejerna stod och var skadeglada. Vi gymmade en stund, men insåg snart att vi inte var så sugna..

Ut i solen igen för att kolla basket vs fotboll. 0-0 vid slutsignal. Fotboll lyckades dock vinna på straffar.. Vi bestämde oss sedan för att leta upp en volleyboll och samla ihop ett par av fotobllstjejerna. Vi spelade 3 mot 3 i ca en halvtimme. Jobbigt, kul och varmt. Hade sand precis överallt, men det är smällar man får ta. 

Sedan var det final, basket vs fotboll igen. Fotboll vann även denna match med 1-0. Surt värre! Nu kommer man få höra det i 1 år -_-' Vi ska dock kämpa för att Lollos idé ska bli verklighet.. Att vi ska möta varann på bandyplanen ^^ 
Frågan är hur det gick för alla killag? x)

Eftermiddag: Cuso! Cuso! Cuso!

Kvart över 12 traskade jag och Marika hemåt. Stressduschade och åt för att hinna till datakunskapen som började 13. Väl där, i tid, var vi knappt 10 personer, alla andra hade valt att stanna hemma -_-' Nu vände även vädret, och helt plötsligt öste det ner samt åskade och blixtrade oO Vi gick igenom massa oväsentligt och fick veta att vi antagligen kommer ha ett till prov innan vi slutar T_T
I DON'T WANNA oO
Spanska sedan, även där var halva gruppen borta.. Julio beslutade sig därför för att låta oss gå hem. Det gällde inte mig dock, eftersom jag skulle göra min hörförståelse.. Av ca 20 frågor, svarade jag på 7 oO Jag förstod inte ett ord av vad de sa, och därmed var min chans att få VG bortblåst T_T
SKITLIV

Traskade hemåt i regnet med hög musik i öronen för att slippa höra åskan. 
Jag HATAR åska oO 

Nu sitter jag och tar det lite lugnt här hemma ^^ Det ser ljusare ut på himlen och det har slutat åska (Y) Dock ska det vara dåligt väder resten av veckan.. Men man vet aldrig !
Funderar på att rita klart min teckning.. Har ju inget plugg, så det gäller att underhålla sig själv på bästa möjliga sätt ^^ Kanske även tar och läser lite i Linas Kvällsbok, som jag tagit upp kampen med igen !
We'll see ^^

Inga kommentarer: