torsdag 24 september 2009

As the more perceptive of you probably realized by now, this is Hell !

SIMSALABIM !

Tant Agda 80 år här.
Muskelvärk, senildement och benskörhet.
Favoritsysselsättning; skrämma småbarn på muséer samt missbruka frasen "dagens ungdom"
Familj; katten Malfoy och guldfisken Tore
Nice too meet you, cream stew !


Då har ni fått bekanta er med mitt alter ego ^^

Vi sprang brinellmaran igår.. Att säga att jag sprang är dock en överdrift. Det var mer jogg första 3-4 kilometrarna, sedan jogg/gång/jogg/gång o s v resterande 6 km.. Men tog mig igenom det hela på 1 timme och 20 minuter vilket endast var ett par minuter över mitt mål, eller, min gympalärares mål ^^
Och ärligt talat är det inget jag tänker haka upp mig på. Har ju nästa år också.. Tyvärr..

Resten av dagen spenderades framför datorn.. (KORS I TAKET)
Gjorde absolut ingenting och särskilt inte det jag skulle ha gjort, d v s pluggat.
Dock läste jag igenom allt strax innan midnatt, så jag pluggade ju på sätt och vis..

Idag hade vi iallafall sovmorgon, vilket är oerhört underskattat !
Sedan matte i en halvtimme.. Inga kommentarer !
Historieprov efter det, och ja, det blir minst ett G iallafall (Y)
Nej, men det kändes helt okej !

Nu sitter jag här.. Lägenheten har fyllts av doften från nybryggt kaffe. Jag ska snart ta tag i mitt liv och hälla upp en kopp. Sedan står jag i valet och kvalet om jag ska se en film eller sova. Eftersom magen kurrar lite smått, kanske mat kunde vara ett alternativ..
Aja, jag vet inte..

Funderar på att skriva ett inlägga i min sovrumsfilosofi, eller om jag skriver det här istället..
Jag har nämligen tänkt igenom hur det skulle vara om jag hamnade i helvetet.

Det skulle vara minst 30 grader varmt och svetten skulle flöda friskt.
Jag skulle ständigt känna mig kissnödig, men utan att kunna lätta på trycket.
Kaffe existerar inte och likaså sömn, trots att dödstrött skulle vara en vardagligt uttryck.
En clown skulle slå mig i huvudet med en träpinne vart jag än gick samtidigt som han ler överdrivet.
Det skulle krylla av tvestjärtar och andra äckliga småkryp.
Varje dag skulle jag vara tvungen att springa Brinellmaran samt ett Cooper-test, men utan att förbättras.

Jag skulle även vara tvungen att se varje säsong av "Sjunde Himlen" och "Våra Bästa År" dag ut och dag in.
Dessutom skulle jag behöva läsa alla matte kurser som finns, om och om igen, tills jag fått MVG i allihop och skulle därefter göra samma sak med Naturkunskap.
Mitt extrajobb skulle vara att tömma kattlådor och rensa avlopp.
Den enda existerande maten skulle vara Blodpudding, Pyttipanna, Spenatsoppa och Haggis.
Sist men inte minst, den enda tillåtna radiokanalen skulle vara "Det Bästa Med Dansband".


Trots detta tänker jag fortsätta klaga på gudar i alla former:
NI FINNS INTE !

Okej.. Jag är rastlös och uttråkad.. Get off my back !

Kanske ska ta den där kaffekoppen nu (Y)
Sedan är det bara att börja tagga inför Cooper.. Yeah.. Right..


Igår upptäckte jag förövrigt en ny favorit inom tecknat:



"I'm gonna need more rope !"


A supernatural villain with a burlap sack over his head, called "the Boogeyman, the for-real one" in the series. He abducts anyone who says his name and ties them up with rope. Although he prides himself on being scary, he has a weakness for pie and also seems to enjoy watching F Troop.



Men jag kan inte säga att hans namn är Candlejack, för då kommer jag att försvinna mitt i menin

Inga kommentarer: