tisdag 22 september 2009

Det finns dagar då sömn är överskattat.. Detta gällde inte idag

Träning med Tranås igår kväll. Gick helt okej.
Det är inget IFK, men det blir nog bra ändå !

Sov sedan hos familjen Jönsson i deras lyxhus. Dock hade jag som vanligt svårt att somna på nya ställen och låg istället och tänkte halva natten. Inte på något speciellt egentligen, men tillräckligt mycket för att det skulle hålla mig vaken.

Strax efter 7 på morgonen gick jag upp och åt frukost tillsammans med Fredrik och Emelie. Sedan fick jag skjuts till stationen och vid kvart i 8 satt jag på tåget till Nässjö.
Kom fram kvart över 8, då jag började släpa bagen hemåt. Halvvägs stannade dock en bil framför mig och en man erbjöd sig skjuts. Trött som jag var, hade jag inte en tanke på annat, och tackade självklart ja. Det visade sig att han kände Åsa och tyckte att IFK förtjänade både multiarena och mer uppmärksamhet runt guldet. En trevlig typ så att säga. Han körde iallafall hem mig, vilket var väldigt uppskattat.

Det finns alldeles för få snälla människor där ute !


Iallafall.. Var hemma vid halv 9 då jag genast kröp ner i sängen och sov i 2 timmar. Vaknade igen runt halv 11, då det blev till att göra sig redo för skolan.
Historia först, där vi diskuterade olika saker, samt pluggade inför provet.
Sedan idrott, där vi som vanligt fick göra vad vi ville, vilket ledde till badminton.

Slutade strax innan 14 då jag traskade hemåt. Tänkte sova en stund, men så ringde de från Intersport och talade om att min skridskor hade anlänt. Så istället blev det en kort tripp ner på stan för att hämta upp dem ^^

Efter det blev det lite skrivande samt ätande innan det var dags för träning. Ännu ett halvdant pass från min sida, och tekniskt sätt känner jag mig som om jag nyss slutat bandyskolan -_-'
SKITLIV!

Nu ska jag nog snart gå och lägga mig.. Brinellmaran imorn, d v s, ca 10,5km på tid (Y)
Skolårets höjdpunkt T_T
Inte blir det bättre av att vi ska springa Cooper på torsdag heller...
Men, iPoden är laddad och gympaskorna står redo. Det är bara att bita ihop.. yeah..right..

Inga kommentarer: