lördag 19 september 2009

Miljökrisen.. Finanskrisen.. Svininfluensan.. Nästa år är vi nog döda.

Jag ger upp dagens video då jag inte orkar.. Kanske passar på att liva upp tillvaron med en video lite då och då istället ^^

Idag var det då lördag, och vilken dag det har varit. Strax innan 11 lämnade vi Nässjö och började rulla mot Vetlanda, där det var Gokart a la IFK som gällde. Först blev det självklart till att testa på att köra Segway. Roligt värre ^^ Och hållningen var klockren. Pensionär på rullator, ungefär !Centrera
Jag ger det 5 av 5 toast (Y)

Sedan hade vi en kort introduktion om hur allt gick till. Vi tog på oss varsin racing overall och därefter var det dags. Vi delade upp oss på tre "test"-heat. Jag var med i det sista, och fan vad kul det var. Dock kände man att det gick lite sakta ^^
Dock lyckades jag bara ta mig till C-finalen T_T
Men då var det också dags att släppa på gasen, och nu kunde vi köra i hela 50km/h ^^
Självklart kraschade jag ett X antal gånger, samt sladdade i alla kurvor, vilket ledde till att jag kom näst sist -_-'
Men kul var det !

Vi åkte tillbaka efter att ha tagit massor med kort samt delat ut priser. Då bar det av hemåt för att duscha och äta.

Vid halv 7 kom Sudden och hämtade oss, eftersom det då var dags för lek och mys hemma hos Lollo. Vi delades upp i två lag, och sedan blev det kamp på blodigt allvar. Först ut var leken:
"Dra snöre genom alla era kläder"
Vilket innebar att man då skulle ta ett snöre och dra igenom alla sina kläder, upp på ena sidan och ner på den andra, för att sedan resten av laget ska göra likadant så att man sedan sitter ihop. Jag ska ge er en liten bild av det hela:
Ett X antal tjejer står i köket med nerdragna byxor och försöker trä en tråd genom kläderna. Framför dem står ett X antal andra tjejer och asgarvar.
Snabbast tid vann, och därmed ledde mitt lag:
"Arnes Änglar" (kan också ha blivit "älgar", det var lite oklart)
med 1-0 över det andra laget:
"Kexen" (uttalas med ett "che"-ljud)

Gren nummer 2 var:
"Gissa låten"
Då tre i varje lag skulle ta på sig hörlurar och sedan nynna en låt, och sedan skulle resten av laget gissa vilken det var. Vi förlorade dock den grenen.
Gren nummer 3:
"Tampong-race"
En i varje lag knyter fast en tampong i ett snöre runt midjan. Sedan doppar man den i en flaska med vatten. När den sugit upp vattnet ska man sedan springa en runda med flaskan hängande. 2-1 till "Arnes Änglar"
Gren numer 4:
"Irländsk Julafton"
Jag tror mitt lag förlorade denna, men det bjöds på många skratt. Speciellt då Lenny först druttade omkull och kröp i mål och jag kort därefter ramlade in i busken. Men det gäller att bjuda på sig själv XD
Dock har jag ett par svidande rivsår på armarna, vilket inte uppskattas särskilt mycket T_T
Sista grenen, eller ja, egentligen hade vi två till men orkade ^^
"Pictionary"
Lappar med bandy inspirerade saker att rita. Det slutade oavgjort efter många skratt och fina teckningar (Y)

Resten av kvällen bjöd på många skratt och mycket prat. En kanonkväll helt enkelt med toppengänget :D
Ser definitivt fram emot nästa ^^

För tillfället sitter jag och halvtittar på MTV Music Awards för kanske 5e gången den här veckan. Dessutom har jag videosamtal med min onda hälft, samt lyssnar på Bobban. Ska väl försöka skriva lite eftersom en viss person tjatar så.. Annars blir det nog snart läggdags, det är ju en dag imorn också ^^

Inga kommentarer: