måndag 7 september 2009

Hemligheten bakom karma

DAGENS VIDEO:
(till alla er som inte sett Grodan Boll, se den NU!)



Sitter hemma med teven på ljudlöst och musik i högtalarna. Kaffebryggaren är igång och snart är det dags för dagens första kopp kaffe. Livet kunde inte varit bättre!

Eller, jo.. Jag är nämligen inte på Skogsvallen med resten av bandygym för att åka lite skridskor och springa. Nej, jag sitter där jag sitter. Benen värker och är stelare än Tant Agdas benprotes. Och på tal om benprotes, jag funderar på att kapa av benet. Jag menar, en bandymålvakt med benprotes, det skulle vara något det.
Men det är som det är. Jag har antagligen gjort något dumt, och det här är konsekvensen.
Vi uppskattar karma ibland.
Kanske var det efter min kommentar till Ellen igår, även om jag tyckte den var klockren XD

"Att trampa på dig skulle fortfarande bara påverka min karma positivt."

Efter hennes påstående om att hon ska återfödas som en snigel och ge mig dålig karma.

I vilket fall, kanske man ska ta benet och..
*chop chop*
Af med hufvet.. Eller, jaa.. benet i det här fallet..

Nej, det är nog bara att leva med det och helt enkelt bita ihop till kvällen då det säkerligen blir härlig löpning och hoppning med IFK.
Tagg-dideli-tagg !
BOOHJAA!

Annars har jag inget minne av dagen. Sov cirka 3-4 timmar inatt, kunde helt enkelt inte somna.
Hatar känslan av att vara helt slut medan ögonen vägrar slappna av och blunda ordentligt oO
Det är så jag skulle vilja beskriva det iallafall..
Funderade stenhårt på att sjukanmäla mig imorse, men tvinga mig ändå upp vid halv 9.
(Särskilt då det vi den tiden redan var för sent att sjukanmäla sig).
Hade matte första lektionen, precis som varje måndagsmorgon. Började men något nytt även denna gång, och jag satt som vanligt med ett förvirrat uttryck tänkandes:

"Och jag ska lära mig det här därför att?"

samt
"Vad är det vi räknar ut och vad är meningen bakom det hela?"

Istället får man nu ta och jobba på lite hemma, eftersom lektionerna endast är till för genomgång i B-kursen. Så låter det iallafall..

Efter 50 minuters matte B, var det istället dags för samhäll B. Min lärare med sin sövande röst, malde på om narkotikabrott m.m och det var oerhört svårt att hålla ögonen öppna. Men hon malde på och malde på samt försökte få alla att vara aktiva i diskussionen. Jo tack ! Avslutade det hela med ett kort klipp om någon som dragit i sig någon nätdrog och nästan blivit av med händer och fötter.
HURRA! Ett kilo kaffe till dig!


Nej, nu ska vi inte vara såna.
Nätdroger är dumt, låt bli!
(Ska komma från fröken koffeinmissbrukare, men jaa)

Nu sitter jag som sagt här. Lägenheten doftar kaffe istället för svettiga träningskläder..
Kanske skulle ta sig en kopp innan man tar sig en middagslur? Jo, antagligen..
Sedan blir det plugg, kanske lite Umineko och till att skriva innan det bär av till Vallen.
Tror vi ska ta skolfot imorn eller på onsdag dessutom.. SKITLIV!

Som ni märkt har jag börjat lägga min Dagens Video först, så att ni blir tvungna att kolla på dem ^^
(Ingen behöver tala om för mig att det inte är någon som kollar iallafall, jag vet nog det innerst inne..)

Nej, drömma sig bort med en kopp kaffe i handen. Det ser jag fram emot !

2 kommentarer:

elleneriksson sa...

Postivt my ass! oO Undrar vem fan det var som du trampade ihjäl 2007!? Kanske min gammelfarmor eller Olof Palme kanske!!

Du är en hemsk människa! XD

Vince sa...

Det kan också ha varit Hagamannen eller Anna Lindhs mördare.. Det är bara den sortens människor som återföds till sniglar.. Ja, och du vill säga XD