torsdag 14 maj 2009

Dagen har varit bra, trots att det är torsdag.

Första lektionen var som vanligt spanska. Vi gjorde inget vettigt, översatte en dikt. Sedan var det engelska. Vi fick en uppgift som löd ungefär såhär, (fast på engelska ^^):
Du och 6 andra personer är i en luftballong högt upp i luften. Plötsligt börjar ballongen hastigt tappa höjd och det enda sättet att landa tryggt, är att kasta ut någon av passagerarna. Ni ska därmed välja en person ni vill vara och sedan argumentera för varför ni ska vara kvar.

Vi satt och klurade ett väldans tag, men tillslut valde jag Obama. Vi var indelade i tre grupper och det blev allt från uppfinnare till påhittade människor. Tillslut var det iallafall Jesus, Carl von Linné och en cancersjuk tant som fick offra sig (Y) Men när man står emot människor som tevens uppfinnare, Lucy a.k.a. den första människan och den framtida tidsmaskinsuppfinnare, har man det inte lätt x)

Data efter det, där vi fortsatte det eviga repeterande av excel T_T Sedan var det lunch, väldigt efterlängtad! Självklart var maten slut då vi äter nästan sist, så vi fick stå i kön i en kvart innan vi kunde få varsin liten kycklingschnitzel -_-' Men snart fanns det tillräckligt för att kunna utöka våra portioner ^^ 

Strax innan vi började igen, kom Anders och bad mig om hjälp. Han ville att jag skulle visa två av de nya bandyeleverna var gympasalen låg. Det har nämligen varit besöksdag för de nya idrottseleverna. Sagt och gjort. Jag visade vägen för det två nya norrmännen, eller en norrman och en norska.. Norge tar över oO Nej, men det är väldigt kul att det börjar åtminstone en tjej :) Iallafall.. Efter att jag gjort dagens goda gärning, tog jag mig till samhällslektionen. Där pratade vi riksdag och regering, samt gick igenom alla regerings medlemmar. Alldeles för många borgare för min del x) Vi gick även och röstade i skolans EU-val, med löftet om att få fika, något vi sett fram emot hela dagen ^^ Vi röstade, men fikat var slut -_-' INTE OKEJ!

Sista lektionen var matte där vi fick veta poängen på första delen av nationella, samt plugga till andra delen nu på tisdag. 

Nu när jag kom hem hann jag se slutet på Tyra Show. Idag handlade det om en familj där mamman och styvpappan var religiösa och vägrade därför gå på deras dotters bröllop eftersom hon var gay. Jag menar, jorden anropar! Det är er dotter, vad är problemet!? Jag är så trött på att människor aldrig kan acceptera folk för den man är. Ska det vara så jävla svårt? 
BAKA BAKA BAKA

Lika bra att sluta där, innan jag ger mig på världens alla kristna...igen... -_-'

Ikväll är det då dags för första träningen på vallen. Skulle gissa på att det blir löpning, fotboll och lite hopp.. Det gamla vanliga så att säga! För en gång skull känner jag mig riktigt taggad (Y) Bortsett från det, måste jag plugga historia. Woo-hoo! Än en gång har man lyckats skjuta upp provpluggandet in i det sista T_T 
When will I learn? 


Inga kommentarer: