lördag 23 maj 2009

Kin'youbi / Doyou

Asu No Yoichi avklarad (Y)

Fredag först:

Igår var Frida, pappa och jag hem till Morfar Rolf, (pappas morfar egentligen), för att fira honom. Han fyllde nämligen 85. Linders är ett väldigt långlivat släkte ^^
Där var också Lillan och Anita, som jag inte träffat sedan jag var oerhört lite. Båda lika pigga. Även Gösta, (som jag tror han hette), Lillans bror, var där. Självklart också farmor. Alltid trevligt att spendera tid med gamla. Eller, till en början.. Efter en sådär två timmar när man är hungrig och vill hem, är det inte längre lika kul -_-'

På kvällen grillade vi iallafall hemma hos mamma, samt tittade på den spanska skräckfilmen, "Barnhemmet". Jag kommer i framtiden vara oerhört misstänksam mot små barn med säckar på huvudet samt gamla spanska tanter och leken "Ett, två, tre, sjärnstopp", ("Daruma Sanga Koronda" på japanska och "Red light, green light" på engelska, för er som ville veta). Iallafall.. Satt sedan uppe till ca halv fyra och kollade på 10 avsnitt av "Asu No Yoichi". 

Då var det dags för lördag (Y)

Klockan ringde 8, vid 9 klev jag piggt ur sängen och ner till duschen. Min alldeles egna teori. Sover alldeles för lite, så är man pigg när klockan ringer (Y) Fungerar alldeles utmärkt fram tills klockan börjar bli 15-16, beroende på hur man spenderat dagen, eller när man sätter sig på ett tåg i 3.5 timmar T_T Men det är konsekvenser man får ta ^^ 

Var framme i Nässjö strax innan 15. Slappade framför teven ett tag. Strax efter 17 blev jag hämtad av Malin och Stefan, och det bar av till Levéns för avslutning med laget. Brännboll, mat i massor, 5-kamp och Robinson. Kanonkväll, trots förlusten i 5-kampen som bestod av grenarna:

1. Brännboll
2. Ballongrace
3. Hoppa säck
4. Förflytta tennisboll mellan laget, med bollen fäst under hakan
5. Motorcykel med galge och en femma i ögat
6. (Utslagsgren). Potatis på sked

Det var en kamp på liv och död, jämnt ända in till slutet. Trots våra tappra insatser, blev det dock lag 1 som tillslut segrade i utslagningsgrenen. Men inte sörjde vi för det, nästa år tar vi dem ^^

Efter allt slit, satte sig alla i soffan för att kolla på Robinson, första gången i år för min del (Y) Kanske dags att börja titta nu i slutet.. Fast nej, det är inget för mig. Så länge någon jag känner inte ska vara med ;) haha...

Vi hade det iallafall en oerhört trevlig kväll. Synd bara att alla inte kunde komma. Men men, det blir lätt så (Y) Nu ska jag nog ta och rita eller kanske sova.. Har inte redigt bestämt mig än ^^

Inga kommentarer: