söndag 3 maj 2009

Lööööööööördag

Sovmorgon, vilket var väldigt skönt. Gick upp, åt fukost, kollade lite på Absolutely Fabulous och pratade med Rebecca. Tog en dusch, och sedan beslutade Rebecca och jag oss för att träffas på stan. Väl där stressade Rebecca runt med mig efter sig och ryckte i allt möjligt i olika affärer. Glömde bort vad det var hon skulle ha, så vi gav upp och gick för att köpa varsin cola på Pressbyrån istället.

När vi kom ut såg vi Hannah som satt på en bänk. Hon berättade att hon suttit där ett tag, då en humla helt plötsligt störtdykt rätt ner på hennes fot. Så där satt hon nu med en humla mellan fötterna och väntade på att den skulle flyga iväg igen. Självklart joinade vi henne och försökte med alla medel att få humlan att flyga iväg, men den vägrade. Den såg smått död ut, men började snart krypa runt lite smått. Under tiden fick vi också hör dagens visdomsord av en farbror som gick förbi och spontant säger något i stil med:
"Ljug aldrig för en människa!"
Det är bra att veta tänkte vi, och återgick till humlan. Snart kom en kompis till Hannah, så hon tog med humlan och började gå mot Vasaparken för att rädda den. Vi säger tummen upp för Hannahs goda gärning (Y)

Jag och Rebecca satt kvar ett tag innan vi cyklade till Blåsbo. Där sa vi hejdå och jag cyklade vidare mot Vallby och mormor & morfar. Där bjöds det på grillat. Riktigt gott! Stannade där ett tag och gjorde ingenting. Fick skjuts hem där jag endast var en kortis. Begav mig hem till Rebecca där jag spenderade ett X antal timmar. Vi kollade Babben & Co, drygade på msn, lyssnade Ebba Grön och Hits for Kids, åt Bohemian Raspberry och dog på köksbordet. Ännu en ovärd men kul kväll (Y)

Nu sitter jag här hemma och lyssnar på Oldies! Ska nog ta och kolla lite på Higurashi... Imorn ska jag än en gång ner på stan innan jag åker hem. Får se om man kanske hinner sola lite också ^^

Inga kommentarer: